kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
رئیس ستاد انتخابات سال 88:

بحث مدعیان تقلب شمارش آراء نبود ، دنبال براندازی بودند

رئیس ستاد انتخابات کشور در سال 88 با اشاره به اینکه مدعیان تقلب حتی یک صندوق رأی را هم به عنوان مدرک تقلب اعلام نکردند، هدف فتنه‌گران را براندازی نظام عنوان کردند.


کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور در سال 88 که وظیفه برگزاری انتخابات را در یکی از ملتهب‌ترین دوران کشور به‌عهده داشته است در یک گفت‌وگوی تفصیلی به شبهاتی که در آن دوران مطرح می‌شد پاسخ داد و به بیان برخی از ناگفته‌هایش در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و فتنه 88 پرداخت.
وی ضمن غیرقانونی خواندن کمیته صیانت از آراء که توسط طیفی خاص پیش از انتخابات 88 کلید خورد گفت: جالب اینجا بود که در آن جلسه که در حضور رهبر انقلاب برگزار شد هیچ کسی در ارتباط با رای‌گیری و اینکه در رای‌گیری تقلبی شده یا آرایی جابه‌جا شده، حرفی نزد؛ نه ستاد آقای کروبی، نه ستاد آقای موسوی و نه ستاد آقای محسن رضایی. هیچ‌کدام به این موضوع اشاره نکردند که آرایی جا‌به‌جا شده و تقلبی در رای‌گیری صورت گرفته است. بالاخره خود آنها هم اذعان داشتند که تقلبی صورت نگرفته است. وقتی می‌گویند نمی‌شود تقلب انجام شود، یعنی تقلب نشده است. حالا چرا این را بیرون نگفتند؟ چرا الان نمی‌گویند؟ تا همین الان هم بیرون نگفتند. الان ایشان یکی از مسئولان هستند و خیلی راحت می‌تواند بگوید.
دانشجو پیرامون صدور کارت ناظران صندوقها که برای اولین بار در انتخابات 88 انجام گرفت تاکید کرد: برای ستاد آقای موسوی بیشترین کارت ناظر صندوق صادر شد، آنچه به یاد دارم، حدود 24هزار کارت برای ستاد وی صادر شد. فکر کنم بعد از آن ستاد آقای کروبی بود که 18هزار کارت ناظر صندوق برای ستاد این نامزد صادر شد. موسوی همه‌ صندوق‌ها ناظر داشت، اما در بخش‌هایی 3 تا 4 صندوق رأی را یک ناظر پوشش می‌داد. صندوق‌ها در شهرهای بزرگ خیلی از هم دور نبودند.
دانشجو در ادامه ضمن اشاره به اقدام غیرقانونی موسوی یادآوری کرد: به خاطر دارم حدود ساعت 11 شب در حالی‌ که روند رأی‌گیری ادامه داشت، شنیدم آقای موسوی اعلام کرده: من با اختلاف بسیار زیاد برنده انتخابات هستم! وقتی خبر پیروزی آقای موسوی در انتخابات را شنیدم، مسئول رایانه را صدا کردم و گفتم: آرا شمارش شده است؟ گفتند نه.
دانشجو در ادامه افزود: برای راهپیمایی 25 خرداد درخواستی نداشتند، نه شفاهی و نه کتباً. آنها اعلام عمومی کردند، البته نه خودشان، بلکه شخصیت‌های سیاسی لندن‌نشین و تلویزیون‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا اعلام کردند، بالاخره از وزارت کشور درخواستی نداشتند و چیزی نخواستند. برای راهپیمایی‌های بعدی هم از وزارت کشور درخواستی نداشتند.
دانشجو در مورد سرپیچی فتنه‌گران از مسیر قانونی برای بررسی ادعاهایشان اظهار داشت: ما می‌گفتیم اگر اعتراضی دارید به ما بگویید که ما هم بررسی کنیم و صندوقها را بازشماری کنیم. اما اینها بحث‌شان چیز دیگری بود و می‌گفتند دوباره انتخابات شود و اصلاً بحث شمارش نداشتند. حتی آنها یک صندوق را هم اعلام نکردند و فقط می‌گفتند تقلب شده و باید دوباره رأی‌گیری شود. من قائل به این هستم که آنها بحث‌شان براندازی نظام بود و در غرب هم برنامه‌ریزی شده بود و در داخل نیز عده‌ای با آنها همسویی می‌کردند؛ حالا یا از جهالت و یا از غفلت.
به گزارش تسنیم، کامران دانشجو در پایان این گفت‌وگو ضمن اشاره به تلاش غرب برای مبارزه با گفتمان امام(ره) و جلوگیری از رشد علمی کشور اظهار داشت: برخی از انسجام و وحدت می‌گویند. محور این انسجام و وحدت چیست؟ عمود کجاست؟ محور این انسجام و وحدت مقام معظم رهبری است. حضرت آقا هم فتنه و ابعاد فتنه را چندین بار تحلیل کردند، یک کاری که آحاد ملت از مسئولان انتظار دارند.
آزمون بورس را
 دولت اصلاحات حذف کرد
همچنین کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در برنامه تلویزیونی شناسنامه به افشای پشت پرده جزئیات بورسیه‌های به اصطلاح غیرقانونی پرداخت و افزود: ناظر سازمان بازرسی و دیوان محاسبات دارند موضوع بورسیه‌ها را بررسی می‌کنند که نتیجه‌اش مشخص خواهد شد، مجلس هم دارد بورسیه‌ها را بطور کامل از سال 68 به این طرف بررسی می‌کند.
دوم اینکه، حالا که موضوع را بررسی کردید چرا اسامی را منتشر کردید؟ چرا روی سایت قرار دادید و چه کسی آن را روی سایت گذاشته است؟ این عمل با اخلاق قانون همخوانی دارد؟
سوال سوم اینکه، شما به معدل 14 و 16 اشاره کردید در حالی که قانون می‌گوید تعداد و شرایط را وزارت علوم تعیین می‌کند. آن شرایطی که من تعیین کرده بودم را شورای مرکزی بورس پیشنهاد داده بود و من موافقت کرده بودم.
وی ادامه داد: عدد 14 یا 16 نبود، بلکه شورای مرکزی اعلام کرد به نظر من این عدالت آموزشی نیست، چون امکان دارد فردی که لیسانس می‌خواند و درس‌های عمومی هم دارد دو درس عمومی را ده بگیرد و معدلش از14/5یا 15 به 13 یا 12 کاهش یابد، آن هم برای درس عمومی نه تخصصی.
وزیر سابق علوم افزود: پیشنهادی که دادند این بود که بیاییم معدل کارشناسی و معدل ارشد را ضربدر دو کرده و با همدیگر جمع کنیم، اگر جمع آنها حداقل هفتاد شد قابلیت بررسی داشته باشد و بتوانیم مصاحبه بگیریم، من هم گفتم این خوب است. لذا این خیلی بد است که گفته شد آزمون برداشته شده است، بلکه باید پرسید آزمون را چه کسی حذف کرد؟
دانشجو در ادامه با اشاره به غیرقانونی بودن بورسیه‌های دولت‌های گذشته، ادامه داد: آزمون بورس و اعزام به خارج در دو سال آخر دوره اصلاحات حذف شد، ضمن اینکه کار خلاف قانون هم نکردند چون قانون بر «آزمون علمی» تأکید می‌کند و به کتبی یا شفاهی بودن آن اشاره نمی‌کند، آزمون اعم از شفاهی یا کتبی است. خیلی از جاهای دنیا با مصاحبه یا به صورت کتبی یا هر دو با هم دانشجو می‌پذیرند، در نتیجه از دو سه سال آخر دوره‌ اصلاحات به بعد، آزمون به صورت مصاحبه انجام می‌شود.
وی درباره سایر دانشجویان بورسیه نیز خاطرنشان کرد: این بورسیه‌ها چه گناهی دارند که نامه‌ محرمانه برای آنها می‌فرستند که شما باید پولت را خودت بدهی و پولی را هم که به تو داده شده باید برگردانی؟ این افراد زن و بچه دارند از سوی دیگر در نهایت اگر حتی آمار 600 نفر شما نیز درست باشد، جوابگوی 2500 نفر یا 3000 نفر دیگر که مشکلی نداشته‌اند، چه کسی است؟