kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸

صدها هزار تن از عزاداران تهرانی تا حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) راهپیمایی کردند

صدها هزار تن از عزاداران تهرانی سرور و سالار شهیدان صبح دیروز در اربعین شهادت آن امام عظیم‌الشان و خاندان و اصحاب شهیدش از 3 مسیر مختلف به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) راهپیمایی کردند.

به گزارش فارس، از ساعت 7 صبح دیروز  صدها هزار نفر از مردم تهران در قالب دسته‌جات عزاداری یا به صورت خانوادگی از سه مبداء میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن خیابان قزوین به صورت پیاده عازم شهرری شدند تا در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(س) به سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش بنشینند.
در مسیر 19 کیلومتری میدان امام حسین(ع) حرکت انبوه مردم از پیر و جوان و زن و مرد به صورت مداوم از ساعت 7 تا 10 صبح ادامه داشت. عزاداران اربعین حسینی در این مسیر که عمدتاً به صورت خانوادگی حضور یافته بودند با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و سربندهای  یا اباعبدالله الحسین، ارادت خود را به آل‌الله و خاندان رسالت ابراز داشتند.
در مسیر عبور کاروان بزرگ اربعین‌، موکب‌های مختلف مردمی و ساکنان خیابان 17 شهریور‌، حسینیه‌ها و تکایای محلی و نیز شهرداری تهران با توزیع نذورات از عزاداران پذیرایی می‌کردند.
گزارش‌ها حاکی است‌، دو مسیر دیگر راهپیمایی اربعین تهران یعنی میدان آزادی - اتوبان نواب– خیابان رجایی– شهرری و نیز امامزاده حسن– میدان قزوین- خیابان رجایی- شهرری نیز همانند مسیر میدان امام حسین– خیابان 17 شهریور- شهرری شاهد حضور گسترده مردمی بود که به صورت پیاده برای نشان دادن ارادت خود به سالار شهیدان(ع) عازم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بودند.
گزارش‌های رسیده از شهرری نیز حاکی است تا پیش از رسیدن زائران تهرانی‌، به واسطه حضور انبوه مجاوران و مردم شهرری صحن‌های مختلف حضرت عبدالعظیم(ع) پر شده و سیل جمعیت به خیابان‌های اطراف حرم کشیده شده بود‌.
گزارش‌های دیگری نیز حکایت از آن دارد که همزمان با تهران از قرچک و باقرشهر نیز عزاداران حسینی عازم حرم عبدالعظیم حسنی(ع) شده و به خیل عزاداران حسینی که از تهران به سمت این بارگاه نورانی آمده بودند پیوستند.
گفتنی است بر اساس برآوردهای اولیه میزان حضور عزاداران حسینی در شهرستان ری از مرز یک میلیون نفر نیز گذشته است.
پس از گردهم آمدن باشکوه زائران و عزاداران در صحن‌های مختلف حضرت عبدالعظیم و خیابان‌های اطراف، مراسم عزاداری و سینه‌زنی برگزار شد و در پایان نماز جماعت ظهر و عصر اقامه گردید.