kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
کارلوس کی‌روش 23 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد

مشکل بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال در آفریقای جنوبی

تیم ملی فوتبال ایران در حالی بامداد امروز عازم اردوی آفریقای جنوبی ‌شد که حتی یک بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی را هم در برنامه خود نداشته و امیدوار به رایزنی‌های کارلوس کی‌روش است!

سرویس ورزشی-

تیم ملی بامداد امروز تنها با یک لژیونر(سردار آزمون) با 23 بازیکن عازم ژوهانسبورگ ‌شد تا اردوی 10 روزه‌ای را در آفریقای جنوبی برگزار کند.
این اردو در حالی برگزار می‌شود که کارلوس کی‌روش تمایل داشت تا ایران سه بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی برگزار کند و او خود از کنیا، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، تانزانیا و بوتسوانا به عنوان حریفان مدنظرش نام برد اما به خاطر این که برگزاری اردو در ابهام‌ قرار داشت، بازی با هیچ کدام از این تیم‌ها نهایی نشد.
درخواست 40 هزار دلاری زیمبابوه
در این میان همان طور که عنوان شد تیم ملی زیمبابوه یکی از حریفان تدارکاتی مدنظر کارلوس کی‌روش بود که به خاطر محدودیت زمانی نتوانست به ایران سفر کند تا پیش از بازی با کره‌جنوبی با تیم ملی دیدار کند اما این تیم همچنان مدنظر سرمربی تیم ملی است تا در صورت امکان در اردوی آفریقای جنوبی با آنها بازی کند.
فدراسیون زیمبابوه پس از لغو سفر تیمش به تهران و اطلاع از اردوی ایران در ژوهانسبورگ در نامه‌ای به فدراسیون ایران تقاضای برگزاری بازی دوستانه در تاریخ 22 دسامبر(1 دی) در اردوی آفریقای جنوبی با تیم ملی ایران شد. در نامه فدراسیون زیمبابوه تاکید شده که آنها هیچ پولی بابت سفر به ژوهانسبورگ و برگزاری این مسابقه از ایران نمی‌خواهند و تنها هزینه بلیت هواپیمای 28 نفر اعضای تیم و اقامت 2 یا 3 روزه آنها در هتل بر عهده ایران باشد.
فدراسیون فوتبال پس از محاسبه این هزینه‌ها به رقم حدودی 40 هزار دلاری رسیده و به دلیل مشکلات مالی برگزاری این بازی را منتفی کرده است. فدراسیون البته هنوز پاسخ رسمی نامه فدراسیون زیمبابوه را نداده است.
در حال حاضر تنها گزینه احتمالی برای بازی تدارکاتی با ایران، تیم ملی آفریقای جنوبی است که هنوز موافقتش را برای این مسابقه اعلام نکرده است. فدراسیون به دنبال این است تا کی‌روش با حضور در ژوهانسبورگ و رایزنی با فدراسیون آفریقای جنوبی این امکان را فراهم کند. در این صورت ممکن است یک یا دو بازی تدارکاتی هم با تیم‌های باشگاهی آفریقایی برگزار شود و در غیر این صورت، تا به امروز هر سه حریف تدارکاتی ملی پوشان در ژوهانسبورگ را تیم‌های باشگاهی تشکیل خواهند داد.
دعوت از 23 بازیکن به تیم ملی
در ادامه باید به فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی اشاره کرد که پس از پایان بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد:
دروازه‌بان‌ها: رحمان احمدی(سپاهان)، علیرضا بیرانوند(نفت)، محسن فروزان (استقلال)
مدافعان: وریا غفوری(سپاهان)، رامین رضاییان (راه‌آهن)، مرتضی پورعلی گنجی(نفت تهران)، محمدرضا خانزاده(پرسپولیس)، امیرحسین صادقی(استقلال)، هاشم بیک‌زاده(استقلال)، احسان حاج صفی(سپاهان)، حبیب گردانی (تراکتورسازی)، محمد نژادمهدی(پدیده)
بازیکنان میانی: امید ابراهیمی(استقلال)، محمد نوری(پرسپولیس)، ایمان مبعلی(نفت تهران)، خسرو حیدری(استقلال)، آندرانیک تیموریان(استقلال)، وحید امیری(نفت تهران)، سروش رفیعی(فولاد)
مهاجمان: سجاد شهباززاده(استقلال)، سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)، مهدی شریفی (سپاهان)، مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)
برنامه تیم ملی تا جام ملت‌ها
طبق برنامه‌ریزی مسئولان فدراسیون فوتبال تیم ملی کشورمان ساعت 4:30 بامداد امروز تهران را به مقصد دوبی ترک ‌کرد. تیم ملی سپس در ساعت 10 به وقت امارات از دوبی عازم ژوهانسبورگ خواهد شد و حدود ساعت 16 به وقت محلی به مقصد می‌رسد.
تیم ملی بدون لژیونرها (غیر از سردار آزمون) و با 23 بازیکن عازم این اردو ‌شد و بعد از بازگشت قرار است کی‌روش حدود 13 بازیکن از این جمع انتخاب کرده و به همراه لژیونرها لیست نهایی را برای سفر به استرالیا و حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام کند. تیم ایران در بازگشت از آفریقا استراحت 2 روزه خواهد داشت و بعد از بازی تدارکاتی با فلسطین در تهران، عازم سیدنی می‌شود تا آخرین اردوی آماده‌سازی متصل به جام ملت‌ها را در استرالیا برگزار کند.