kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

تصمیم قاطع و عملی برای مبارزه با فساد در ورزش (نکته ورزشی)

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه معاون اول رئیس‌‌جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟».

سرویس ورزشی -

ایشان در ادامه می‌نویسند: «توقع من از آقایان محترم [مسئولان سه قوه] این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هیچگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند.».
توقع رهبر انقلاب از مسئولان و کارگزارانی که خود را تابع و پیرو مقام ولایت می‌دانند، خود را وفادار به آرمان‌های نظام برآمده از انقلاب بزرگ ملت می‌دانند و خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانند، این است که بیش از حرف و سمینار و همایش و...، «عمل» کنند. دیگر پس از گذشت سال‌ها و کسب تجربیات فراوان، مشکلات و حتی ریشه مشکلات مشخص و روشن است و واقعاً اگر قرار است کاری برای حل مشکلات، مبارزه با فساد و سنگ‌اندازی‌ها و ناراضی‌تراشی‌ها و... صورت بگیرد، بهانه‌ای وجود ندارد و فقط همتی مومنانه و عزمی مردانه و انقلابی باید به میدان بیاید تا مشکلات را یکی‌یکی حل کند و موانع را از سر راه بردارد و مفسدان و قانون‌شکنان و زیاده‌خواهان و ناراضی‌تراشان را سر جای خود بنشاند.
 حتماً بر همین اساس است که رهبر انقلاب در قسمتی از مرقومه خود خطاب به مسئولان سه قوه می‌نویسد: «مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ باتوجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به‌طور ملموس مشاهده کنند...؟».
بدون تردید این مرقومه و توصیه مهم و مثل همیشه پر مغز رهبر عزیز انقلاب اسلامی را می‌توان متوجه همه حوزه‌ها و همه مسئولان دانست. مثلاً در همین ورزش، آیا مسائل، مشکلات و ریشه مشکلات ورزش تا حد زیادی بر همگان به ویژه مسئولان محترم روشن نیست؟ آیا بارها از زبان مسئولین محترم درباره لزوم مبارزه با مفسدان و خشکاندن ریشه آنها در ورزش و رشته‌های پرهیاهویی مثل فوتبال نشنیده‌ایم؟ پس چرا اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد؟ آیا میان مسئولان ورزش همدلی و هماهنگی وجود ندارد؟ در چند روز اخیر از قول رئیس محترم کمیته ملی المپیک خواندیم که ایشان از هماهنگی و همراهی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سخن گفته است. هفته گذشته برای چندمین بار از زبان رئیس فدراسیون فوتبال خواندیم که تابع و پیرو سیاست‌های وزارت ورزش است و... پس معطلی و دست دست کردن برای چه؟ آیا می‌ارزد که به قیمت نرنجیدن و دلخور نشدن مشتی زیاده‌خواه و زورگیر و باج‌خواه که در اینجا و آنجای ورزش رخنه کرده، سرنوشت و آینده ورزش را معطل کنیم و استعدادها را بسوزانیم و امکانات را هدر دهیم...؟
آری، دیگر هیچ بهانه‌ای وجود ندارد، دیگر برای کار کردن و مبارزه با کژی‌ها و خشکاندن ریشه‌های فساد در ورزش حجت تمام است. دیگر نیاز به برگزاری هیچ همایش و نمایشی وجود ندارد. آن هم همایش‌های بی‌اثر و خنثی که بیشتر به کار فریب خود و خلق می‌خورد تا کاری در جهت رضای خدا و خشنودی خلق! مثلاً سؤال می‌کنیم (رئیس محترم سازمان صداوسیما هم لطفاً توجه کند)، وقتی اواخر سال90، رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران، از حاشیه‌روی و حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها انتقاد کردند، مسئولان فرهنگی و رسانه‌ای، از جمله در خود صداوسیما در واکنش به گلایه رهبر معظم انقلاب چه کردند؟ آیا جز این بود که در فروردین یا اردیبهشت سال91، همایشی نمایش‌گونه در صداوسیما و از سوی صداوسیما برپا شد و عده‌ای آمدند و سخن گفتند و چای و شیرینی و میوه میل فرمودند و... رفتند؟! و بعد هم هیچ اتفاقی نیفتاد و آب از آب تکان نخورد و متأسفانه شاهد تولید قارچ‌گونه برنامه‌های جدیدی بودیم که نه تنها مفید به حال ورزش نبود بلکه به حاشیه‌ها بیشتر دامن زدند و... به اهالی دلسوز ورزش دهن‌کجی کردند و...
در ورزش ما هم به اندازه کافی همایش و نشست و جلسه و... برپا شده است، بیش از اندازه هم در آن حرف زده شده است، باور کنید، دیگر وقت عمل است. حداقل آنهایی که خود را انقلابی و پیرو ولایت و مطیع رهبری و خادم مردم می‌دانند، با توکل به خدا مدبرانه عمل و شجاعانه به ریشه مشکلات ورزش حمله کنند... و این را از وظایف اصلی، شرعی و انقلابی خود بدانند چنان که رئیس‌جمهور محترم در همایش مزبور تأکید کرده است: «مبارزه با فساد و ریشه‌کنی آن، آرمانی همچون استقلال، مبارزه با استعمار، مبارزه با استبداد و ایجاد حاکمیت ملی است و باید در ردیف این موارد آن را شمرد.»