kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


زلزله 5/2 ریشتری در بهبهان
بهبهان - فارس: ساعت 15 دقیقه بامداد روز جمعه زلزله‌ای به شدت 5/2 درجه در مقیاس ریشتر شهرستان بهبهان را لرزاند.
فرماندار بهبهان با اعلام این خبر گفت: این زلزله تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشت.
ملک‌خدایی افزود: شدت زمین‌لرزه به حدی بود که ساکنان شهرهای مجاور لرزش آن را احساس کردند.
تلفات تصادفات در دشتستان
دشتستان - فارس: رئیس اورژانس دشتستان گفت: در تصادف عصر جمعه در محور گندم‌ریز به برازجان 3 دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه پراید برخورد کردند که جوان 23 ساله راکب یکی از موتورسیکلت در دم جان باخت.
محمدعلی دهقان افزود: در این حادثه 2 راکب پراید و 2 راکب موتورسیکلت نیز زخمی و توسط نیروهای اورژانس دشتستان به بیمارستان اعزام شدند.وی یادآور شد: همچنین بر اثر تصادف 2 دستگاه موتورسیکلت در محور دهقاید به برازجان یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.
واژگونی دستگاه کشنده هوو
زرند - فارس: یک دستگاه کشنده هوو با بار سنگ‌آهن از راور به طرف زرند در حال حرکت بود که ناگهان در سمت راست گردنه ده‌علی‌رضا واژگون شد و راننده و سرنشین آن به شدت مجروح و پس از 45 دقیقه تلاش نیروهای امدادی از لابه‌لای آهن‌پاره‌ها بیرون کشیده شده و به بیمارستان‌ زرند منتقل شدند.
یکی از مجروحان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و نفر دیگر تحت درمان قرار گرفت.
مرگ کارگر شهرداری
زنجان - خبرنگار کیهان: کارگر شهرداری زنجان در اثر تصادف جان باخت.
«مهدی باغبان» در اثر برخورد یک دستگاه پرایدجان خود را از دست داد.علت حادثه بی‌احتیاطی راننده پراید اعلام شد.
سقوط پیرمرد به زیرزمین مغازه
یزد - خبرنگار کیهان: پیرمرد 75 ساله‌ای به هویت «ر.ز» در حال عبور از پیاده‌رو به داخل زیرزمین یکی از مغازه‌ها که فاقد حفاظ بود، سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
به دستور مقامات قضایی اقدامات لازم و تحقیق از شاهدان عینی این حادثه در مورد مقصران احتمالی ادامه دارد.
تصادف منجر به مرگ
بابل- فارس: سخنگوی اورژانس 115 بابل گفت: وقوع تصادف بین دو دستگاه خودرو پراید در محور روشن‌آباد- گنج‌افروز منجر به فوت یک نفر شد.
روشن افزود: در اثر این حادثه که صبح شنبه رخ داد، جوان 20 ساله‌ای که سرنشین خودرو بود، به علت شدت صدمات در محل حادثه جان سپرد و 4 تن دیگر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
دستگیری 25 قاچاقچی
خرم‌آباد- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد گفت: طی 5 روز 23 نفر از توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان مواد مخدر و حمل‌کنندگان آن در خرم‌آباد دستگیر شدند.
حسین نجفی افزود: در این راستا مقادیر قابل توجهی انواع مواد مخدر، وسایل استعمال، ترازوی توزین مواد مخدر کشف و ضبط شد و متهمان به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.
کشف مواد نوشیدنی فاسد
کیش- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی کیش طی بازدید مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حدود 8 هزار و 500 قوطی ماءالشعیر فاسد و تاریخ گذشته را کشف، جمع‌آوری و معدوم کردند.
توقیف 4 تن  چای فاسد
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی لنگرود گفت: ماموران انتظامی بخش اطاقور این شهرستان حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک شده و محموله آن را مورد بررسی قرار دادند.
سرهنگ نیک‌فرد افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 4 تن چای سنواتی تاریخ مصرف گذشته کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.
به گفته وی، این چای تاریخ مصرف گذشته از یکی از استان‌های کشور بارگیری شده و راننده قصد داشت آن را در شهرستان لنگرود بسته‌بندی و بین مردم توزیع کند.
برپایه همین گزارش متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.
باند زورگیری متلاشی شد
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد گفت: با تلاش ماموران کلانتری 14 ابوذر این شهرستان باند 4 نفره تبهکاران که تحت عنوان مامور اقدام به زورگیری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ سپهوند افزود: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به 19 فقره زورگیری در سطح شهر تحت عنوان مامور اعتراف کردند.
وی ضمن اعلام این مطلب که در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند انواع و اقسام چاقو، پنجه‌بوکس و یک قبضه اسلحه پلاستیکی کشف شده است یادآور شد: با دستور مقامات قضایی متهمان روانه زندان شدند.
سارق خانه همسایه دستگیر شد
بندرگز- فارس: فرمانده انتظامی بندرگز گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت از مجموعه آپارتمان مسکونی واقع در یکی از خیابان‌های شهرستان بندرگز ماموران برای بررسی موضوع به محل وقوع سرقت اعزام شدند.
خرمی افزود: برابر اظهارات مالباخته، از خانه وی مقداری پول نقد و تعدادی طلا و جواهر از داخل گاوصندوق شخصی‌اش که در اتاق کارش قرار داشت سرقت شده بود.وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های اطلاعاتی و مشکوک بودن مالباخته به یکی از همسایگان خود که سابقه انجام سرقت‌های ریز را هم داشته در نهایت پلیس پس از چند ساعت زیر نظر گرفتن رفتارهای فرد مورد نظر وی را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به مرکز انتظامی منتقل کردند.
دستگیری سارق قطعات خودرو
شیراز- فارس: سرپرست فرماندهی انتظامی کازرون گفت: به دنبال وقوع چند سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو از خودروهای سنگین در شهر کارزون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
مشوق افزود: ماموران موفق شدند با انجام اقدامات تخصصی و فنی خودرو و راننده آن را شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در اقدامی غافلگیرانه متهم را در منزلش واقع در شیراز دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به 8 سرقت قطعات خودرو و 3 سرقت درون خودرو از خودروهای سنگین در شهر کازرون و فروش آن به یک مال‌خر اعتراف کرد. که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.
دستگیری شکارچیان کبک
ارومیه- فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در پی اطلاع‌رسانی مردم مبنی بر شکار پرنده کبک توسط شکارچیان متخلف در میاندوآب رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران یگان حفاظتی این شهرستان قرار گرفت.
عباس‌نژاد افزود: این افراد نزدیک مناطق کوهستانی آجرلو روستای چاخراحمد اقدام به زنده‌گیری و شکار کبک می‌کردند.
وی ادامه داد: 2 شکارچی متخلف در این جریان دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند و چند قطعه لاشه کبک از متخلفان کشف و ضبط شد.