kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

«ابتکار» باید پاسخ دهد چرا با توقف تولید بنزین داخل،آلودگی هوا هنوز پابرجاست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان محیط زیست باید در برابر اظهارات خود مبنی بر آلوده بودن بنزین تولید داخل پاسخگو باشد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رئیس سازمان محیط زیست باید توضیح دهد علی‌رغم اظهارات وی که بنزین تولید پتروشیمی‌ها عامل آلودگی هوای تهران است، چرا با وجود متوقف کردن تولید این بنزین، همچنان آلودگی هوا ادامه دارد و مردم با این مصیبت بزرگ روبه‌رو هستند.
محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره و تشنج آفرینی‌های ابتکار، اظهار داشت: تولید بنزین در داخل کشور اقدام خوبی در جهت خودکفایی بنزین در جلوگیری از خروج ارز از کشور بود که متأسفانه فضاسازی‌هایی مبنی بر آلوده بودن این بنزین‌ها انجام شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: براساس همین فضاسازی‌ها، تولید این بنزین متوقف و واردات بی‌رویه بنزین شروع شده است.
سعیدی در پاسخ به اینکه آیا معاون رئیس‌جمهور نباید در برابر این ادعایی که داشته و هوای تهران همچنان با حذف این بنزین‌ها آلوده است، پاسخگو باشد؟ تصریح کرد: من معتقد هستم خانم ابتکار در این باره باید توضیح بدهد که چرا علی‌رغم اظهارات خود با وجود متوقف کردن تولید بنزین در داخل کشور همچنان آلودگی هوا ادامه دارد و مردم با این مصیبت بزرگ روبه‌رو هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس سازمان محیط زیست به جای کارهای سیاسی، در مقابل مسئولیت خویش پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سؤال که چرا در حالی که فراکسیون محیط‌ زیست نامه‌ دعوت ابتکار به مجلس را ارسال کرده است، همچنان محیط زیست از حضور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان طفره می‌رود، بیان داشت: این جریان برای مردم ارزش قائل نیستند و من معتقدم باید برای مردم ارزش قائل شوند و به آمارها اکتفا نکنند و با عمل خود پاسخگوی مردم باشند.
سعیدی در پاسخ به این سؤال که آیا معاون رئیس‌جمهور می‌تواند حرفی را بدون تحقیق و مستندات علمی بیان کند، خاطرنشان کرد: مقامات مسئول در هر سطحی که باشند حتی خود رئیس‌جمهور باید حرف‌های خود را با پشتوانه مستند بزنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس درباره عملکرد ابتکار نمی‌خواهد از رئیس‌جمهور توضیح بخواهد، اظهار داشت: معتقدم ابتکار باید توضیح بدهد در غیراینصورت شخص رئیس‌جمهور باید به این موضوع ورود کرده و قضیه را حل کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: هر اقدامی که مجلس می‌خواهد در این باره انجام دهد، فضاسازی می‌کنند که مجلس در مقابل دولت ایستاده و با آن تعاملی ندارد.
سعیدی با بیان اینکه ابتکار باید خارج از این فضاسازی درباره این موضوع توضیح دهد، یادآور شد: او باید مردم را متقاعد کند و برنامه‌هایش را در ارتباط با محیط‌ زیست به صورت شفاف و زمانبندی‌شده ارائه کند.
گفتنی است، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران روز پنج‌شنبه گفته بود: هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
محمد رستگاری در گفت‌‌و‌گو با تسنیم درباره آخرین وضعیت هوای تهران، اظهار داشت: براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت.
همچنین بنا بر گزارش کیفیت هوای پایتخت در آبان سال جاری که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شد، مردم تهران تنها سه روز هوای پاک تنفس کردند.