kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

قتل‌های زنجیره‌ای کارگران خارجی در مالزی

قتل‌های زنجیره‌ای کارگران خارجی در ایالت «پینانگ» واقع در شمال مالزی به معمای پیچیده‌ای برای پلیس این کشور که میزبان بیش از هفت میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی است، تبدیل شده است.


به گزارش ایرنا، 34 جسد کارگر خارجی طی سه ماه گذشته در کیسه‌های مختلف در ایالت پینانگ کشف شده است. پلیس همچنین از کشف اعضای فاسد شده بدن برخی افراد در چند ناحیه این ایالت خبر داد که به نظر می‌رسد غیرمالایی باشند و طعمه قاتلان شده‌اند.
در آخرین مورد، در آخرین روزهای هفته گذشته در پارک «متروپولیتان» منطقه «رلائو» فردی که هویت وی تاکنون مشخص نشده، با چاقو از پای درآمد.
از مجموع 34 نفری که تاکنون کشته‌ شده‌اند، 20 نفر میانماری هستند و هویت 14 نفر تاکنون مشخص نشده است.
تنها اجساد معدودی از کشته‌شدگان تاکنون به اقوام آنها تحویل شده و سایر اجساد در سردخانه نگهداری می‌شوند.
بر اساس این گزارش، تاکنون 11 عضو بدن شامل دو سر انسان، دو جسد بدون سر، چهار پا، دو دست و یک بازو در نواحی مختلف پیدا شده‌اند.
حادثه روز دوشنبه گذشته این ایالت در حالی رخ داد که روز پیش از آن «ویرا عبدالرحیم حنفی» معاون ارشد رئیس پلیس «پینانگ» به مردم این ایالت اطمینان داده بود شرایط تحت کنترل کامل است.
پلیس این ایالت مالزی تاکنون 20 شهروند میانماری را در ارتباط با این قتل‌ها بازداشت کرده است که در روشن شدن عاملان این قتل‌ها موثر نبوده‌اند.
مالزیایی‌ها تلاش دارند این قتل‌ها را به گردن میانماری‌ها بیندازند و کارشناسان مالزی در اظهارنظرهای مختلف در رسانه‌های این کشور تاکید کرده‌اند، میانماری‌هایی که در این ایالت به سر می‌برند ممکن است، هدف افرادی از کشور خود قرار گرفته‌اند که برای کشتن آنها به مالزی آمده‌اند.
کارشناسان از دولت مالزی خواسته‌اند با پدیده مهاجران غیرقانونی در این کشور به طور جدی مقابله کند.