kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

تاکید ساکنان غزه بر ادامه مقاومت در مراسم سالگرد تاسیس جنبش مقاومت حماس

جنبش حماس به مناسبت بیست و هفتمین سالروز تاسیس این جنبش راهپیمایی گسترده‌ای را در شمال غزه برگزار و بر ادامه مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «سامی ابوزهری» از رهبران حماس در سالروز تاسیس حماس گفت: «این جنبش برخلاف تصور دشمنان بسیار قوی‌تر شده است و حماس تا آزادسازی وجب به وجب سرزمین فلسطین به مقاومت خود ادامه خواهد داد.»
این جنبش اعلام کرد که پایان دادن به اشغالگری‌ها و پایداری در برابر نقشه‌های اشغالگران برای از بین بردن مسئله فلسطین و منحرف کردن آن، از اهداف اصلی حماس است.
«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس نیز در این مراسم تاکید کرد: «کسانی که گمان می‌کنند این جنبش، رژیم صهیونیستی را با مرزهای سال 1967 به رسمیت می‌شناسد در توهم به سر می‌برند.»
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین تاکید کردند که تاخیر در بازسازی ویرانی‌های جنگ اخیر صهیونیست‌ها ضد غزه و ادامه محاصره این منطقه بار دیگر سبب رویارویی‌های نظامی در این منطقه خواهد شد.
این در حالی است که فعالان و حامیان فلسطین خود را برای راه‌اندازی جنبش مردمی تحت عنوان «چراغ‌ها را برای همبستگی با مردم غزه خاموش کنید» آماده می‌کنند.
این جنبش مردمی برای معطوف کردن نگاه‌ها به محاصره چندین ساله غزه است.»
از سوی دیگر منابع خبری از بازداشت 18 فلسطینی از جمله 9تن از اعضای جنبش حماس توسط ماموران رژیم صهیونیستی در رام‌الله خبر دادند. روز گذشته همچنین درگیری‌هایی بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهر الخلیل روی داد که بر اثر استفاده نظامیان صهیونیست از گاز اشک‌آور عده‌ای مصدوم شدند.