kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

زد و خورد پلیس و معترضان بحران اقتصادی در خیابان‌های ایتالیا

تظاهرکنندگان عضو اتحادیه‌های کارگری ایتالیا در اعتراض به اصلاحات پیشنهادی نخست‌وزیر به خیابان‌های میلان وتورین آمدند و با پلیس به شدت درگیر شدند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، راهپیمایی اتحادیه‌های کارگری ایتالیا که قرار بود به صورت اعتصاب و راهپیمایی مسالمت‌آمیز برگزار شود، با حمله پلیس ضد شورش به معترضان در شهرهای میلان و تورین به خشونت کشیده شد، پلیس با گاز اشک‌آور و باتوم به تظاهرکنندگان حمله و ضمن سرکوب معترضان تعدادی را بازداشت کرد. این تظاهرات که روز گذشته برگزار شد، موجب مختل شدن خدمات در بخش حمل و نقل عمومی، بیمارستان‌ها و مدارس شد.
تاکنون بیش از 50 تظاهرات در سراسر ایتالیا در اعتراض به اصلاحات پیشنهادی «متئورنتیسی»، نخست‌وزیر ایتالیا صورت گرفته است.
اتحادیه‌‌های کارگری بر این باورند که سیاست‌‌های ریاضتی دولت به شدت بر حقوق کارگران تاثیر سوء خواهد گذاشت. دولت «متئورنتیسی» قصد دارد سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی را با هدف «احیای رشد و رونق اقتصادی» سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو اجرا کند.
بر اساس طرح پیشنهادی دولت، شرکت‌ها آسان‌تر از گذشته می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را اخراج کنند.
پارلمان اسپانیا نیز روز پنج‌شنبه طرح جنجالی مقابله با اعتراضات را تصویب کرد.
بر اساس این طرح تدابیری برای محدود کردن برپایی تظاهرات اتخاذ خواهد شد و برپایی تظاهرات تنها به تجمعات قانونی محدود می‌شود و با هرگونه اعتراضات غیرقانونی نیز به شدت برخورد شده و مجازات سنگینی در انتظار ناقضان قوانین جدید خواهد بود.
شماری از کارکنان پالایشگاه‌های یک شرکت آمریکایی در فرانسه نیز دست از کار کشیدند. علت این اعتصاب اعتراض به سیاستهای شرکت آمریکایی «اکسان موبیل» و درخواست برای از سرگیری مذاکرات میان اتحادیه و روسای شرکت است.