kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

زیان 46 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا نتیجه همراهی با سیاست‌های ضدروسی آمریکا

دنباله‌روی اروپایی‌ها از آمریکا در تحریم روسیه حدود 50میلیارد دلار زیان روی دست کشورهای این اتحادیه خواهد گذاشت.


به گزارش ایرنا، رئیس شرکت راه‌آهن دولتی روسیه اعلام کرد شرکت‌های اروپائی تنها بر اثر تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو بیش از 46 میلیارد دلار متضرر می‌شوند.
«ولادیمیر یاکونین» از کارشناسان برجسته صنعتی و اقتصادی روسیه گفت: بسیاری از شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد روسیه بر اثر تحریم‌ها علیه این کشور، ده‌ها میلیارد دلار خسارت متحمل خواهند شد.
رئيس شرکت راه‌آهن دولتی روسیه با اشاره به صنایع ماشین‌سازی اروپا اظهار داشت: بخش‌های صنعتی راه‌آهن اروپا بدون سفارش‌های روسی در وضعیت بسیار دشواری قرار می‌گیرند.
وی پیش‌بینی کرد که سال 2015 برای شرکت‌های صنعتی قطارسازی اروپایی قابل تحمل خواهد بود اما در سال 2016 سفارش‌ها برای ساخت لکوموتیو و قطار در اروپا به پایان می‌رسد و مشارکت با روسیه برای این شرکت‌ها حیاتی خواهد بود.
این در حالی است که رئيس‌جمهوری آمریکا طی جدیدترین سخنان خود درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو، با اتخاذ موضعی کاملا محتاطانه گفت: «این اقدام ممکن است،بین آمریکا و اروپا شکاف بیاندازد.»
گفتنی است آمریکا و اروپا در پی شدت گرفتن اختلافات بر سر بحران اوکراین تاکنون چندین دور تحریم اقتصادی و تجاری علیه روسیه اعمال کرده‌اند. روسیه نیز پیش از این به تلافی این تحریم‌ها، واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع کرده است.
همچنین روسیه تهدید کرده است که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا و غرب، مسکو به اقدامات متقابل شدیدتری دست خواهد زد.