kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

چهار سوی پنج قاره

تشدید بی‌عدالتی در آمریکا
مرکز تحقیقاتی «پیو» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شکاف، بی‌عدالتی و نابرابری بین جمعیت سفیدپوست و اقلیت‌های جامعه آمریکا علی‌رغم بهبود شرایط رونق اقتصادی بیشتر شده است.
بسته شدن حریم هوایی لندن
شبکه کنترل ترافیک اروپا اعلام کرد تمام حریم هوایی لندن به دلیل «اختلال در فعالیت کامپیوترها» بسته شده است. گزارش‌ها حاکی از این است که به دلیل قطع الکتریسیته در مرکز کنترل ترافیک هوایی، آسمان لندن تا اطلاع‌ ثانوی بسته است.
روز سرنوشت‌ساز برای شینزو آبه
امروز انتخابات مجلس ژاپن درحالی برگزار می‌شود که براساس نظرسنجی‌ها «شینزو آبه» نخست‌وزیر کنونی ژاپن شانس بیشتری برای پیروزی دارد. در این انتخابات مردم باید 475 نماینده مجلس را انتخاب کنند.
تظاهرات در استانبول
درپی انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم دولت ترکیه برای دستگیری 400 تن از مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئيس‌جمهور این کشور، دیروز صدها نفر در مقابل ساختمان دادسرای استانبول تظاهرات کردند.
هلاکت 2 نظامی آمریکا
دو سرباز آمریکایی روز جمعه در حمله طالبان به یک کاروان نیروهای نظامی در شرق افغانستان کشته شدند. درپی این اتفاق تعداد کشته‌های نیروهای خارجی در افغانستان در سال جاری به 65 نفر رسید که 50 تن از آنها آمریکایی بودند. دیروز همچنین رئيس دبیرخانه دادگاه عالی افغانستان در کابل ترور شد.
215 استاد دانشگاه مصر در زندان
منابع مصری با اشاره به افزایش سرکوب تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های مصر گزارش دادند که درحال حاضر 215 نفر از اساتید دانشگاه در زندان‌های مصر به سر می‌برند. نیروهای امنیتی از زمان عزل «محمد مرسی» از ریاست جمهوری تاکنون 426 بار به دانشگاه‌های مصر حمله کرده‌اند.