kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

جریمه 432 میلیون ریالی 2 دفترخدمات مسافرت هوایی متخلف

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور از جریمه 432 میلیون ریالی دو دفتر خدمات مسافرت هوایی متخلف خبر داد.


مرتضی دهقان اظهار داشت: به دنبال فروش اینترنتی بلیت توسط برخی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی که فاقد مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری هستند، دو دفتر خدمات مسافرت هوایی جریمه شدند.
وی افزود: به دنبال تشدید نظارت به جهت جلوگیری از اختلال در وضعیت اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی از سوی دفاتر فاقد مجوز سازمان هواپیمایی کشوری از 29 دفتر خدمات مسافرت هوایی و سایت‌های اینترنتی فروش بلیت بازرسی و به جمع‌آوری مستندات اقدام کرد.
دهقان اضافه کرد: نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و نیروی انتظامی به مدت یک هفته در سازمان مستقر شدند.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مذکور، در اولین روز بازرسی با دو دفتر خدمات مسافرت هوایی بدون مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری برخورد تعزیری صورت گرفت و توسط شعبه 42 بدوی تعزیرات حکومتی استان تهران، در مجموع به 432 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی اضافه کرد: در خصوص سایر موارد قضایی از جمله استفاده از نام‌های غیر واقع، اخلال در نظام اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی و عدم رعایت مصالح عمومی پرونده آنها از طرف دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سازمان هواپیمایی کشوری بسترهای حقوقی و بازرسی و نظارتی لازم جهت پیگیری همه‌جانبه تخلفات و جرائم اشخاص حقیقی و حقوقی مخل نظام اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی را فراهم کرده است.
دهقان یادآور شد: به موجب بند «ب» ماده (5) قانون سازمان هواپیمایی کشوری مصوب 1328 و اصلاحیه بعدی آن نظارت بر فعالیت هواپیمایی کشوری طبق مقررات مربوط به منظور جلوگیری از وقوع مخاطرات و رقابت‌های مضره بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی برعهده این سازمان بوده و نسبت به ادامه بازرسی‌ها و برخوردهای قانونی اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس بند الف ماده 1 آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاترهای خدمات مسافرتی سیاحتی، جهانگردی و گردشگری، مصوبه هیئت وزیران اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در زمینه تنظیم برنامه‌های مسافرتی، فروش بلیت، ذخیره مکان و هرگونه اقدام مربوط به خدمات ترابری مسافر به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در بخش هوایی را دارند باید ضمن رعایت قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت لازم را مستقیما از این سازمان دریافت کنند.
بنابراین گزارش همچنین قاضی شعبه 42 تعزیرات مستقر در هواپیمایی کشوری در این‌باره گفت: بازرسی همچنان ادامه دارد و شعبه تعزیرات در سازمان هواپیمایی کشوری دایر شده است که به پرونده این شرکت‌‌ها رسیدگی می‌کند.
علی‌اصغر رضایی‌رمی افزود: در چند روز گذشته 75 سایت و دفتر فروش بررسی شده که 29 سایت متخلف شناخته شد و 6 شرکت برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات معرفی شده است.