kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰

کوتاه اقتصادی


* رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی گفت: تاکنون قیمت نان‌های صنعتی افزایش نیافته و تا زمانی که تکلیف آرد یارانه‌ای معلوم نشود، قیمت نان‌های صنعتی تغییر نخواهد کرد. محسن لزومیان اظهار کرد: تا یک ماه آینده تولیدکنندگان نان‌های صنعتی از آردی که قبلا به صورت یارانه‌ای دریافت کرده بودند، استفاده می‌کنند و با کاهش تولید خود در انتظار معلوم شدن تکلیف آرد می‌مانند. به گفته وی در حال حاضر قیمت آرد دولتی 850 تومان و آرد آزاد 1150 تومان است.
* مذاکرات ایران خودرو و شورای رقابت برای تعیین قیمت دنا به مناقشه رسیده است. تفاوت قیمت شورای رقابت با نرخ پیشنهادی خودروساز با توجه به برنامه عرضه حدود 10 هزار دستگاه دنا در سال جاری، مبلغی حدود 60 میلیارد تومان است. به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته با پایان یافتن جلسه شورای رقابت، اعضای این شورا از تعیین قیمت 41 میلیون و 900 هزار تومان برای خودرو دنا خبر دادند. تعیین قیمت حدودا 42 میلیون تومانی برای دنا در حالی بود که شرکت ایران‌خودرو پیشنهاد قیمت 48میلیون تومانی برای این خودرو را به شورای رقابت ارائه کرده بود.
* مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: شرکتهای پتروشیمی ایران در هشت ماه امسال بیش از 30 میلیون تن محصول تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه کرده‌اند. علی محمد بساق‌زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون 71 درصد ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی کشور محقق شده که نسبت به پارسال از رشد 108 درصدی برخوردار است. وی با بیان اینکه در صورت تامین به اندازه خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از سوی شرکت ملی گاز ایران، تولید محصولات پتروشیمی کشور از 42 میلیون تن تا پایان سال فراتر می‌رود، اظهار داشت: با تحقق این میزان تولید 73 درصد از ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی ایران تحقق می‌یابد.
* به منظور رفاه حال مشتریان و تسریع در انجام امور بانکی، خدمات جدید به سیستم بانکداری مجازی بانک پاسارگاد افزوده شد. از این پس مشتریان می‌توانند بدون مراجعه به شعبه‌های بانک و تنها از طریق بانکداری مجازی بانک پاسارگاد سپرده اصلی متصل به کارت‌های نقدی خود را تغییر دهند. علاوه بر این مشتریان بانک پاسارگاد از این طریق می‌توانند به راحتی سپرده‌های فرعی متصل به کارت را نیز تغییر دهند. پیش از این بانک پاسارگاد در راستای حرکت به سوی بانکداری الکترونیک خدماتی از قبیل پرداخت اقساط به صورت آنلاین در بانکداری مجازی، امکان اطلاع از تعداد سهام بانک در خودپرداز و تلفن بانک و امکان پرداخت قبض با شماره تلفن همراه در تلفن بانک را برای مشتریان فراهم کرده بود.
* دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران گفت: به دلیل این که در فصل زمستان، سرانه مصرف آب کم می‌شود، میزان تولید این محصول 50 درصد و قیمت آن تا 15 درصد کاهش یافته است. پیمان فروهر با بیان این‌که بسیاری از کارخانه‌ها فعالیت‌شان کاهش یافته و رو به تعطیلی هستند، اظهار کرد: هر ساله در فصل زمستان میزان تولید آب معدنی کاهش می‌یابد که اصلاح این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.