kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
لبیک 20 میلیونی به ندای هل من ناصر حسینی (ع)

کربلا کربلا ما داریم می‌آییم

کمتر از دو روز مانده به اربعین حسینی میلیون ها زائر از مرزهای زمینی و هوایی خود را به عراق رسانده اند تا در اربعین سرور و سالار شهیدان بزرگ‌ترین اجتماع مردمی جهان را رقم بزنند و لبیک بگویند به صدای« هل من ناصر ینصرنی» امام شهیدشان.

 در حالی که شمار زوار حسینی که خود را به کربلا رسانده اند از مرز میلیون‌ها نفر گذشته است؛ صدها هزار زائر حسینی نیز  با پای پیاده  در مسیرهای زمینی به سمت کربلا در حرکت هستند تا قبل از اربعین خود را به کربلا برسانند. زائران حسینی در صف‌های طولانی چند کیلومتری در آستانه رسیدن به دروازه‌های کربلا هستند.
رسانه‌های خبری که اقدام به انعکاس این راهپیمایی باشکوه کرده‌اند اذعان داشته‌اند که این راهپیمایی بزرگترین راهپیمایی جهان است؛ سال گذشته نیز برخی رسانه های خبری غربی مجبور شدند اعتراف کنند که تعداد راهپیمایان اربعین بیش از 20 میلیون نفر بوده است  بر اساس گزارش‌های منتشر شده احتمالاً این رقم در سال جاری نیز  از مرز 20میلیون نفر خواهد گذشت.
در حالی که رسانه‌های غربی و عربی تلاش می کنند که این اجتماع و راهپیمایی باشکوه مردمی به سمت کربلای حسینی را تنها به شیعیان محدود کنند اما شواهد عینی از حضور قابل توجه برادران و خواهران  اهل‌سنت و حتی پیروان سایر ادیان نیز در این مراسم حکایت دارد.
تقدیر زوار حسینی از فاتح آمرلی
برخی راهپیمایان عمدتا عراقی، لبنانی، سوری، بحرینی و برخی از کشورهای منطقه در مسیر راهپیمایی به سمت حرم امام حسین(ع) در اقدامی معنادار تصاویر سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دست دارند.
محمد ناصر جوان ۲۸ ساله عراقی که ساکن شهر بصره است در این‌باره  گفت: «مردم عراق، حاج قاسم سلیمانی را دوست دارند و مدام برای موفقیت بیشتر او دعا می‌کنند، چرا که او برای دفاع از مردم مظلوم منطقه، تلاش می‌کند و اگر واقعا نقش‌آفرینی ایشان نبود سرنوشت مسلمانان منطقه معلوم نبود.»
حضور میلیونی زوار ایرانی
در حالی که خبرگزاری‌های داخلی از اجتماع  صدها هزار نفری مردم در مرزها برای ورود به خاک عراق و پیوستن به خیل عاشقان حسینی خبر می‌دهند  معاون استانداری کربلا  با اشاره به اینکه ۱۰ هزار زائر ایرانی داوطلب کمک به امر نظافت شهر کربلا در ایام اربعین حسینی هستند گفت: شمار زائران ایرانی به حدی رسیده که حتی میادین سطح شهر برای اقامت آنها مسقف شده است.«علی المیالی» معاون دوم استانداری کربلای معلی افزود: زائران ایرانی که قرار است خدمتگزار مراسم اربعین سید الشهداء باشند با هماهنگی شهرداری تهران در محورهای مشخصی از کربلا و ورودی آن مستقر می‌شوند.
 به گفته المیالی تاکنون حدود یک میلیون زائر ایرانی وارد عتبات عالیات عراق شده‌اند و با توجه به روز افزون بودن این تعداد در روزهای باقیمانده تا اربعین حسینی مکان های بیش‌تری برای اقامت زائران اختصاص داده شده تا جایی که میدان‌های شهر کربلا هم برای استراحت زائران مسقف شده است.
کربلا و نجف در امنیت کامل
در حالی که چند روزی می‌شود که پیاده روی میلیونی  اربعین حسینی(ع)، آغاز شده  ولی بحمدالله  تاکنون هیچ مشکلی به‌لحاظ امنیتی گزارش نشده و هیچ اقدامی که امنیت زائران را سلب کند، رخ نداده است و تأمین امنیت بیش از ۲۰میلیون زائر حضرت سیدالشهدا(ع) که در نوع خود  بزرگترین عملیات تأمین امنیت در جهان است تا کنون با موفقیت کامل انجام شده است
  به گفته مقامات امنیتی عراق شهرهای نجف و کربلا و مسیرهای منتهی به این شهرها در امنیت کامل قرار دارند و ماموران امنیت کاملی در مسیرهای منتهی به شهرهای کربلا و نجف برای حرکت زائران به‌سوی کربلای معلی ایجاد کرده‌اند.نیروهای عراقی نیز تدابیر امنیتی شدیدی را در بغداد، استان‌های جنوب و کربلا جهت حفظ جان زائران و ممانعت از حملات و انفجارهای تروریستی علیه آنان اتخاذ کرده‌اند. حدود 25 هزار نیروی امنیتی در حال حاضر برای برقراری امنیت در کربلا و اطراف آن مستقر شده‌اند. محمد الربیعی، معاون رئیس کمیته امنیتی در بغداد نیز اعلام کرد که تمامی نیروهای عراقی در حالت آماده‌باش برای حمایت از جان زائران و شهروندان هستند.
 براساس این گزارش شهرهای کربلا و نجف پیش از حضور زائران نیز در امنیت کامل بود که البته حضور باشکوه میلیون‌ها زائر ان‌شاءالله شاهد شکست روحی دشمن خواهیم بود.
گزارش خواندنی
 هافینگتون پست
به گزارش خبر گزاری فارس در  حالی که بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری جهان با سکوت خود از کنار باشکوهترین اجتماع بشری به راحتی در حال گذشتن هستند نشریه معروف آمریکایی «هافینگتون پست»  در مقاله ای به زیارت میلیونی اربعین حسینی پرداخته است.
هافینگتون پست می نویسد : «اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی جهان است و با این وجود،احتمالاً شما تاکنون چیزی در مورد آن نشنیده‌اید. اربعین هر تجمع دیگری را در نظر کوچک می‌کند و در سال گذشته جمعیت آن به مرز ۲۰میلیون شرکت‌کننده رسید. این رقم حدود ۶۰% کل جمعیت عراق است.»
   نویسنده هافینگتون پست اضافه می کند : «اربعین یک ویژگی عجیب دیگر نیز دارد. در حالی که این واقعه صرفاً در ارتباط با امور معنوی شیعیان است،سنی‌ها، حتی مسیحی‌ها،ایزدی‌ها،زرتشتی‌ها و صائبین در هردو فعالیت زیارت و خدمت به سایر زائرین و نیازمندان شرکت می‌کنند. این یک ویژگی منحصر به فرد است که به یک رخداد مذهبی داده شده است و تنها می‌تواند یک معنی داشته باشد: مردم فارغ از رنگ پوست و عقیده‌شان، حسین را به عنوان یک نماد جهانی و بدون مرز آزادی و شفقت می‌شناسند.»
 وی سپس از رسانه‌های غربی به‌خاطر برخورد سیاسی با اربعین حسینی به شدت انتقاد می‌کند و می‌پرسد:« چگونه یک تظاهرات کوچک در لندن یا یک تظاهرات صدها نفری در «هنگ کنگ» پوشش داده می‌شود اما یک گردهمایی۲۰میلیونی با وجود وحشت و سرو صدای عراق، حتی موفق نمی‌شود به زیرنویس اخبار راه پیدا کند. علیرغم این که این رخداد دارای تمام عناصر حیاتی و ویژگی‌های چشم نواز، ارقام بزرگ و گیج کننده، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، پیشینه تاریخی  و اصل وجود است، یک تحریم غیر رسمی رسانه‌ای به این رویداد بسیار بزرگ تحمیل شده است.»
  هافینگتون پست می افزاید: «یک بخش از این مراسم سوگواری که هر مشاهده کننده ای را بهت زده می‌کند دیدن این صحنه است که هزاران چادر که آشپزخانه موقت هستند توسط روستاییان منطقه در کنار مسیر زائران برپا شده است. گردانندگان موکب ها، جلوی زائرین را می‌گیرند، با آن‌ها راه می‌روند و از آن‌ها خواهش می‌کنند که دعوت آن‌ها را بپذیرند که اغلب شامل یک مجموعه کامل از خدمات مناسب برای پادشاهان است: در ابتدا پاهای شما ماساژداده می‌شود، سپس غذای گرم و خوشمزه تعارف می‌کنند و بعد از آن از شما دعوت می‌شود که استراحت کنید، در حالی که لباس‌های شما شسته و اتوزده می‌شود و بعد از بیداری به شما بازگردانده می‌شود و البته همه این کارها رایگان و با مهربانی صورت می‌گیرد.»
  این گزارش می افزاید:« برای به دست آوردن بینش بهتر، این را در نظر بگیرید: پس از رخ دادن زلزله هائیتی و با همدردی و حمایت جهانی، اتحادیه جهانی غذا در بهترین حالت توانست به ۵۰۰ هزار نفر غذا رسانی کند. ارتش ایالات متحده عملیات متحدی را به راه انداخت و منابع گوناگونی از آژانس‌های فدرال را به خدمت گرفت و در نهایت اعلام کرد که در طی گذشت ۵ ماه از این فاجعه انسانی 9/4 میلیون غذا به دست زلزله زدگان رسیده است حالا این را مقایسه کنید با بیش از ۵۰ میلیون وعده غذایی در هر روز در اربعین، که برابر است با ۷۰۰ میلیون وعده غذایی برای زائران در طی این مدت از زمان، که تماماً نه به وسیله ایالات متحده و خیریه‌های جهانی بلکه به وسیله کارگران فقیر و کشاورزانی که در طی سال کار می‌کنند تا بتوانند رضایت زائرین را جلب کنند فراهم می‌شود. همه چیز که شامل امنیت هم می‌شود توسط مبارزان داوطلب فراهم می‌گردد که با یک چشم مواظب داعش هستند و با چشم دیگر زائران را در طی این مسیر راهنمایی می‌کنند. یکی از گردانندگان موکب ها می‌گوید: «برای آن که ببینید اسلام چه چیزی را آموزش می‌دهد، به آنچه که چندصد تروریست وحشی انجام می‌دهند توجه نکنید بلکه به فداکاری خاضعانه‌ای که میلیون‌ها زائر عرب به نمایش می‌گذارند توجه کنید»
 به نوشته   هافینگتون پست «در واقع نام شیعیان باید در چند زمینه در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس ذکر شود:بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه،طولانی‌ترین میز غذاخوری مستمر، بالاترین میزان غذای رایگان به مردم، بیشترین و بالاترین میزان افراد داوطلب برای خدمت در یک واقعه منحصر که تمام آن‌ها تحت خطر قریب‌الوقوع بمب‌گذاری‌های انتحاری اتفاق می‌افتد.»
صمیمیت بی نظیر
 تنها نگاه به انبوه جمعیت، نفس شمارا بند می‌آورد و آنچه که به این نمایش عظیم اضافه می‌شود این است که هرچه شرایط امنیتی بدتر می‌شود افراد بیشتری انگیزه پیدا می‌کنند که تروریست‌ها را به چالش بکشند و به آن‌ها ثابت کنند که نمی‌تواند سد راه زائرین شوند. بنابراین، این مراسم سوگواری تنها یک مراسم مذهبی نیست، بلکه نشانه پر رنگی از مقاومت است.
  گزارشگر هافینگتون پست در پایان می نویسد:«اگر دنیا حسین، پیامش و جان نثاری‌اش را شناخته بود، همه می‌توانستند ریشه‌های باستانی داعش را پیدا کنند و بفهمند که عقیده این گروه برای مرگ و نابودی از کجا سرچشمه می‌گیرد.قرن‌ها پیش بود که در کربلا بشریت شاهد بنیان گذاری وحشیگری و جنایت که در قتل حسین خلاصه شد، بود. این اتفاق مواجهه ظلمت مطلق با نور درخشان بود. مقابله فساد با فضیلت. از این روست که روح حسین تا به امروز زنده مانده است و حضورش با تمام جنبه‌های زندگی این افراد گره خورده. داستان او مبارزه‌ای قهرمانانه برای زندگی بهتر را تشویق و تحسین می‌کند و هیچ تحریم رسانه‌ای نمی‌تواند نور او را خاموش کند.حسین کیست؟ سوالی با این عمق که می‌تواند باعث شود افراد دین خود را تغییر دهند  و تنها زمانی می‌تواند پاسخ داده شود که شما با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.»
آخرین خبرها از عراق حاکی است بزرگترین نماز جماعت بین مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی ظهر دیروز به طول 30 کیلومتر برگزار شد.
احمد الاشکوری امام جماعت این نماز بزرگ گفت: این نماز بنا بر سفارش آیت‌الله العظمی سیستانی و در ۴ محور، کربلا - نجف، حله - کربلا، بغداد- نجف و حله- بغداد برگزار شده است و در آن هزاران تن شرکت داشته‌اند.
آیت‌الله الاشکوری اضافه کرد: هدف از برگزاری این نماز جماعت، ایجاد روحیه همبستگی و وحدت بین مؤمنین و ارسال پیامی برای دشمنان است و سعی خواهیم کرد این مراسمات ادامه یابد.