kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
سفیر روسیه در مصاحبه اختصاصی با کیهان:

مانند ایران راه مقابله با تحریم را در خودکفایی اقتصادی می‌دانیم

سفیر روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان تاکید کرد مسکو تلاش برای خودکفایی اقتصادی را مثل ایران تنها راه مقابله با تحریم‌ها می‌داند.


«لوان جاگاریان» سفیر روسیه روز گذشته در یک گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان که به زودی متن کامل آن در روزنامه منتشر خواهد شد، در مورد راه‌های مقابله با تحریم‌های ضد روسی آمریکا و اروپا گفت: تلاش برای خودکفایی اقتصادی مثل راهی که ایران در پیش گرفته، افزایش حجم همکاری‌ها با ایران و سایر کشورهای قدرتمند آسیا و آمریکای لاتین از جمله راهکارهایی است که مسکو برای مقابله با تحریم‌های ضد روسی آمریکا و اروپا در پیش گرفته است.
وی با بیان اینکه «روسیه هرگز از غرب برای لغو تحریم‌ها خواهش نکرده و نخواهد کرد» افزود: «تقویت گروه بریکس و سازمان شانگهای از دیگر راهکارهای پیش روی مسکو برای مقابله با تحریم‌ها و فشار غرب است.»
وی در پاسخ به این سوال که «دلیل اصلی آمریکا از اعمال سیاست خصمانه خود ضد ایران و روسیه چیست؟» گفت: «هر کشوری که از آمریکا انتقاد کند تنبیه می‌شود، واشنگتن دوست ندارد کشورها مستقل باشند و سیاست‌‌های خود را پیش ببرند.»
وی در مورد ائتلاف به اصطلاح ضد داعش نیز گفت: «روسیه جزو ائتلاف نیست، ما به آمریکا گفتیم که شما مرتکب یک اشتباه جدی در سوریه شدید که با گروه‌های تروریست بر ضد دولت قانونی بشار اسد متحد شدید.»
سفیر روسیه این را هم گفت که «برخورد آمریکا با تروریسم یک برخورد کاملا دوگانه است، زمانی که تروریست‌‌ها در سوریه علیه بشار اسد می‌جنگیدند،  خوب بودند اما زمانی که اقداماتی کردند که منافع آمریکا به خطر افتاد به تروریست بد تبدیل شدند! مسکو این موارد  را به ترکیه، قطر و عربستان نیز گوشزد کرده است. «جاگاریان» در این گفت‌وگوی 60 دقیقه‌ای درباره بحران اوکراین، مذاکرات هسته‌ای، روابط دوجانبه، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، قرارداد جدید هسته‌ای بین ایران و روسیه، و... نیز توضیحاتی داد که به زودی، متن کامل آن منتشر می‌شود.