kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

ارتش سوریه پشت دروازه‌های بزرگ‌ترین مقر داعش

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود توانستند به بزرگ‌ترین مقر داعش در سوریه که در حومه غربی الحسکه قرار دارد نزدیک شوند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه در ادامه پایداری و مقاومت خود توانست با پیشروی در حومه غربی الحسکه به بزرگترین مقر داعش در سوریه واقع در استان الرقه نزدیک شود.
در این پیشروی‌ها نیروهای ارتش موفق شدند تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند. و تعدادی دیگر را نیز مجروح کنند. ارتش سوریه منطقه زیدین در غوطه شرقی را پس از عقب‌نشینی گروه‌های مسلح به صورت کامل تحت کنترل خود درآورد و پاکسازی خیابان‌های این منطقه را آغاز کرد.
ارتش سوریه همچنان با اقدام تروریست‌های تکفیری داعش برای ورود به روستای «سبع سکور» و «تل بارود» در غرب شهر الحسکه مقابله کرد.
نیروهای سوری به پیشروی‌های جدیدی در مسیر الحسکه به رقه که به مسیر ابیض معروف است دست یافتند و پس از درگیری‌هایی که بیش از سه هفته به طول انجامید چند روستا را تحت کنترل خود درآوردند.
بدین ترتیب نیروهای سوری در نزدیکی ایستگاه نفتی ابیض که الحسکه را به پالایشگاه حمص متصل می‌سازد قرار گرفته‌اند و ارتش از این طریق به بزرگ‌ترین پایگاه داعش در کوه‌های عبدالعزیز در حومه غربی الحسکه که از لحاظ جغرافیایی به استان الرقه متصل است نزدیک می‌شوند. در تمامی عملیات ارتش علیه تروریست‌های داعش هلی‌کوپترهای ارتش مناطق تحت تسلط تروریست‌ها را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد.
از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد با آغاز حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بیش از 910 نفر کشته شدند. بر اساس گزارش‌ها شمار زیادی از این کشته‌ها غیرنظامی و از مردم عادی هستند.