kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
به منظور اسکان زائران حسینی

مردم مهران خانه‌های خود را به زائرسرا تبدیل کردند

ستاد مردمی استقبال از زائران حسینی در مهران دایر شد.


رئیس ستاد مردمی استقبال از زائران در مهران گفت: ستاد مردمی استقبال از زوار اربعین حسینی برای ارائه خدمات مناسب به زوار اباعبدالله (ع) در این شهر دایر و فعال شد.
ولدبیگی در حاشیه نشست ستاد مردمی استقبال از زائران اربعین حسینی گفت: اعضای این ستاد در تامین محل استراحت، خوابگاه، غذای گرم، حمل‌ونقل و امکانات رفاهی تلاش ویژه‌ای انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: فضایی در مهران شکل گرفته که هر منزل به یک زائرسرا تبدیل شده و همه زائرسراها آماده اسکان زائران هستند.
شهر مهران در پنج کیلومتری مرز رسمی و بین‌المللی ایران و عراق مهمترین کانون انتقال و سفر زوار عتبات عالیات در مناسبت‌های مختلف مذهبی از جمله ایام محرم است.
نصب 8 المان در مسیر نجف- کربلا
با الهام از بارگاه امام هشتم (ع)، هشت المان شهر مشهد با محتوای دینی، عاشورایی و رضوی، برای نصب و استقبال از زائران کربلای معلی در مسیر نجف به کربلا انتخاب شد.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: بنا به درخواست هیئت مرکزی رزمندگان اسلام، این المان‌های برگزیده به نمایندگی از مردم و هنرمندان مشهد برای نصب و استقبال از زائران کربلای معلی، طی مراسمی به این هیات تقدیم شده است.
محمد هادی عرفان افزود: این المانها از بین المانهایی انتخاب شده که طی سالهای گذشته در برخی مناسبت‌های مذهبی در سطح شهر به نمایش گذاشته شده بود.
او ادامه داد: برخی از این هشت المان کلماتی مانند یا امیرالمومنین، یا فاطمه، علی ولی‌الله، المان مربوط به امام هشتم و متناسب با حال و هوای روزهای اربعین است که در ایستگاه‌های صلواتی و استقبال از زائران که در مسیر نجف به کربلا برپا می‌شود، نصب می‌شود.