kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۰۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
خطیب جمعه تهران:

دولت تفکر بسیجی را در کشور و وزارتخانه‌ها حاکم کند

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: برای وزارت علوم، افرادی معرفی شدند که مجلس رأی اعتماد نداد و تشکر می‌کنم چون با فتنه ارتباط داشتند.


به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برقراری حکومت اسلامی و خواسته‌های امام (ره) از انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمد و حکومت اسلامی برقرار شد، نظام و مردم و شهدا حاکمیت عدالت، معنویت و خداوند را می‌خواستند و این نظام  امروز به تقوا احتیاج دارد.
وی اضافه کرد: من به شما هشدار می‌دهم که وضعیت ما وضعیت خوبی نیست و نگرانم خداوند ما را عذاب کند و کیفر بدهد.
آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به وجود ربا، رشوه‌خواری و فساد اداری در جامعه، گفت: آیا این درست است که یک پزشک در دانشگاه اسلامی و در کشور ما درس بخواند و حالا زیرمیزی بگیرد؟
وی با طرح این پرسش که امروز شیوع طلاق چقدر است، تذکر داد: بالا رفتن سن ازدواج آیا اسلامی است؟ نسل آینده به دلیل همین مسائل در حال تهدید شدن است.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: فتنه و فتنه‌گر چه کسانی هستند که جولان می‌دهند، آیا سزاوار است که پست‌ها به دست فتنه‌گرها بیفتد؟
آیت‌الله جنتی تأکید کرد: برای وزارت علوم، افرادی معرفی شدند که مجلس رأی اعتماد نداد و تشکر می‌کنم چون با فتنه ارتباط داشتند.
وی افزود: چرا می‌خواهند این افراد را معرفی کنند، اگر رئیس جمهور این طور فکر می‌کند باید در افکار خود تجدیدنظر کند و اگر مشاوران وی این طور فکر می‌کنند باید آنها را کنار بگذارد.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با انتقاد از واگذاری سمت‌های کلیدی به افرادی که در فتنه 88 نقش داشته‌اند، تصریح کرد: مهره‌های فتنه را در جاهای مختلف قرار می‌دهند و باید در این امر تجدیدنظر کنند.
آیت‌الله جنتی توصیه کرد: دولت تفکر بسیجی را در کشور و وزارتخانه‌ها حاکم کند، افراد افراطی را جذب نکند و افراد معتدل را و بچه‌ بسیجی‌ها با تفکر بسیجی را طرد نکند و همین بچه بسیجی‌ها در آینده باید کارها را به دست بگیرند و فساد نکنند.
وی در ادامه با اشاره به وصیت حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه رئیس جمهور و نمایندگان مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت را لمس نموده و به فکر محرومین باشند، افزود: چرا باید کسانی که سرمایه‌های میلیاردی دارند پست‌ها را در دست بگیرند. ما وصی امام هستیم و باید به وصیت ایشان عمل کنیم.
آیت‌الله جنتی با اشاره به قرارداد وزارت صنعت، معدن و تجارت با یکی از شرکـت‌های خارجی برای واردات سیگار خارجی مارلبورو بیان داشت: سیگار مارلبورو را از یک شرکت یهودی وارد می‌کنند و 12میلیارد نخ از این سیگار را به مردم می‌دهند، این کار درست نیست.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری کنگره جهانی در قم با موضوع چاره‌جویی برای تکفیر در بلاد مختلف اسلامی گفت: تکفیرگرایی بیداری اسلامی را به انحراف می‌کشاند. خون مسلمانان را می‌ریزد و اختلاف میان آنها می‌اندازد.
خطیب جمعه تهران در مورد موضوع هسته‌ای و مذاکرات و 1+5 گفت: من از اخبار مذاکرات خبر ندارم و شاید هم صلاح نیست که اخبار آن منتشر شود اما خطاب به تیم مذاکره‌کننده می‌گویم مواظب باشید، ذلت نپذیرید و عزتی را که خدا به شما داده است، حفظ کنید.
وی با تشکر از زحمات عزت‌الله ضرغامی در مدت ریاست خود در سازمان صدا و سیما از رئیس جدید این سازمان به نیکی یاد کرد و با اشاره به سفارش‌های مقام معظم رهبری به وی تصریح کرد: رهبری در پیام انتصاب خود وظیفه صدا و سیما را گسترش دین و اخلاق و ترویج سبک زندگی اسلامی خواندند که اگر به این سفارش‌ها عمل شود شاهد عمق بیشتری در برنامه‌های صدا و سیما خواهیم بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مناسبت هفته بسیج گفت: هر چه راجع به بسیج بگوییم کم گفته‌ایم و خجالت می‌کشیم اگر حق آن را ادا نکنیم پس بهتر آن است که زبان را به امام راحل بسپاریم که بسیج را شجره طیبه خواند؛ همچنین رهبر معظم انقلاب نیز از قول امام فرمودند که بسیج فتح‌الفتوح انقلاب است که به این معنی است که ما فتح‌های زیادی در دوران انقلاب داشتیم که فتح‌الفتوح آن بسیج است و این ارزش بسیج را به عنوان پدیده‌ای عظیم و معجزه‌گونه نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر بگوییم هر چه داریم به برکت بسیج است مبالغه نکرده‌ایم زیرا بسیج یک تفکر فرهنگ است و تنها منحصر به نیروی مقاومت نیست؛ بسیجیان الگو و خط مقدم هستند؛ بسیج نماد پشت پا زدن به دنیاست یعنی ما نه پست می‌خواهیم نه قدرت، نه ثروت، بلکه می‌خواهیم به خدا و بندگان خدا خدمت کنیم.
وی با یادآوری اینکه بسیجیان جان، اخلاص و ایثارگری را به میدان جنگ آوردند، تصریح کرد: اوایل انقلاب حتی حاضر نبودند به بسیجیان اسلحه بدهند اما به رغم آن، بسیج موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و راه جهاد و شهادت را باز کرد. راهی که از زمان واقعه کربلا بسته شده بود و به برکت انقلاب اسلامی و امام امت و نیز حضور بسیجیان باز شد.
وی با اشاره به افزایش شرارت‌های صهیونیست‌ها در فلسطین گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان را به قدس راه نمی‌دهند و در مقابل، یهودیان افراطی را وارد آنجا می‌کنند و برای آنها خانه می‌سازند تا دیگر نیازی به نیروی نظامی نداشته باشند.
جنتی مجوز ساخت 2 هزار خانه به صهیونیست‌ها را یادآور شد و با اشاره به اینکه با این روند دیگر جایی برای مسلمانان باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا مصری‌ها گذرگاه رفح را بسته‌اند. آنها که طعم ذلت آمریکا را چشیده‌اند و همسایه اسرائیل هستند چرا به مسلمانان پشت و به آمریکا رو کرده‌اند و گذرگاه رفح که راه تنفسی برای فلسطینیان بود، را بستند.
وی در این باره ادامه داد: مصر 80 واحد مسکونی را در مرز رفح تخریب کرد و در آنجا یک منطقه حائل ایجاد کرد و این یک خدمت بزرگ  به صهیونیست‌هاست. در حالی که هنوز زخم‌های غزه التیام نیافته است.
جنتی راه حل مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را توصیه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باید فلسطینی‌ها را مسلح کرد تا دشمن را بیرون کنند اما اف بر حاکمانی که مدعی اسلام هستند اما در برابر این جنایات بی‌تفاوتند و حاضر به همدردی نیستند؛ آنها طبق حدیث پیامبر (ص)مسلمان نیستند.
سردار نقدی در سخنرانی
پیش از خطبه‌ها:  امنیت امروز کشور از برکات بسیج است
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه بسیج بزرگترین هدیه‌ای بود که امام (ره) به امت اسلام و همه آزادیخواهان بشر هدیه کرد، اظهار داشت: یکی از برکات این نیرو نعمت امنیتی است که شاهد آن هستیم؛ در دنیای پر از جنگ و در شرایطی که در کشورهای اطراف، اشغال و خونریزی و تجاوز جریان دارد و در کشورهای دیگر مستکبران هر جا که تصمیم می‌گیرند حمله می‌کنند و آن کشورها را هدف قرار می‌دهند، ملت ما در آرامش، مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: زمانی که شما در مقابل قدرت‌های مستکبر قد علم می‌کنید باید نیرویی داشته باشید که بتواند با قوای آنها توازن برقرار کند، آیا ما استعدادهای آمریکای پلید و اروپای جنایتکار و تجهیزات آنها را داریم که توانسته‌ایم مانع تجاوز آنها شویم؟ این طور نیست.
وی با طرح این پرسش که شاید ما 2 درصد امکانات آنها را هم نداشته باشیم اما چرا آنها جرات نمی‌کنند به کشور ما حمله کنند، گفت: همین وجود بسیج و مردم آگاه است که ما را در کنار هم قرار داده و مردم چشمانشان به فرمان رهبری است و همین قدرت، امروز با صلابت ایستاده است.
نقدی با اشاره به فتنه‌افکنی بزرگی که دشمن در دستور کار خود قرار داده است به تشکیل جبهه بزرگ بسیجیان در برابر آن اشاره و خاطرنشان کرد: این هفته شاهد افتتاح اولین شبکه اطلاع‌رسانی گسترده و مستقل از اینترنت خواهیم بود که با خط‌‌شکنی بسیجیان صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست داشتن یک شبکه اطلاع‌رسانی با اتکا به توانایی‌های بومی حق مسلم‌تر ما است و امروز متخصصان ما خود مدیریت این شبکه را برعهده دارند و کار را به دست بیگانه نسپردند.
نقدی راه‌اندازی 23 هزار و 500 واحد تولیدی در سال گذشته در راستای کمک به دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال نیز برای 40 هزار واحد برنامه‌ریزی شده است که این هفته شاهد افتتاح نمادین 20 هزار واحد آن خواهیم بود که نمونه‌ای از کار و مدیریت جهادی است.
وی از راه‌اندازی 2 هزار و 400 سالن ورزشی در همه نقاط کشور به عنوان پاسخی به مطالبه مقام معظم رهبری یاد کرد و با اشاره به اینکه امسال نیز هزار سالن دیگر در این عرصه افتتاح خواهد شد بیان داشت: به خاطر همین کارآمدی و حضور بسیج در همه عرصه‌هاست که دشمن پس از ولایت، این نهاد را مورد آماج دشمنی‌های خود قرار داده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پاسخ بسیجیان به دشمن این است که ما مرد جنگیم چه جنگ سخت و چه جنگ نرم؛ بسیجیان جنگ سخت را مشق کرده‌اند و ان‌شاءالله در عرصه جنگ نرم هم حماسه‌ای بزرگ خلق خواهند کرد.