kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷

کشتار جمعی سنی‌ها توسط داعش را فراموش کرده‌اید؟! (خبر ویژه)

هاشمی رفسنجانی برای دومین بار به مظلوم‌نمایی نسبت به گروهک تروریستی داعش پرداخت.


به گزارش سایت هاشمی، وی در دیدار جمعی از مسئولان معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، علت تشکیل داعش را به لعن صحابه نسبت داد. وی با بیان اینکه «از لعنت صحابه به داعش رسیدیم» می‌گوید قرآن تهدید می‌کند که - لاتنازعوا-، (ولی ما) را ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به -اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی‌ها هم- انجامش را- عبادت می‌دانند! همین- کارهایی مثل عمرکشون و لعنت به صحابه- و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه‌اش این می‌شود- که- ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می‌رسیم.
تیرماه گذشته نیز به هنگام شروع جنایات وحشیانه داعش در شمال عراق (موصل و تکریت) و همزمان با اظهارات اوباما که داعش را نتیجه سرکوبگری دولت مالکی علیه سنی‌ها دانسته بود، آقای هاشمی در اظهاراتی سؤال‌برانگیز مدعی شد دل مردم عراق با دولت عراق نبوده که داعش توانسته پیشروی کند. این اظهارات یک ماه پس از آن بود که مردم عراق برخلاف میل آمریکا و رژیم سعودی ضمن مشارکت گسترده در انتخابات، پارلمان جدید را انتخاب کرده بودند.
قطعاً دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی مذموم است اما سؤال از آقای هاشمی این است که آیا ایجاد داعش محصول اختلاف شیعه و سنی است یا سرمایه‌گذاری هنگفت رژیم ملک‌عبدالله (که آقای هاشمی را برادر خود معرفی کرده!) و برخی رژیم‌های همسو در کنار مدیریت سرویس‌های جاسوسی غرب؟ و اگر داعش نماد سنی‌ها بود چرا در کنار قتل عام شیعیان، بارها به قتل عام سنی‌ها و ایزدی‌ها و مسیحی‌ها و کردها- در عراق و سوریه دست زد؟!
آقای هاشمی پیش از این در جریان تدارک آمریکا برای حمله به سوریه به بهانه استفاده دولت اسد از تسلیحات شیمیایی نیز- که بعداً معلوم شد کار تروریست‌ها بوده- هم‌زبان با غربی‌ها دولت سوریه را متهم کرد.