kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
پس‌از دیدار با آیت‌الله سیستانی

فؤاد معصوم: مرجعیت به همه عراقی‌ها نگاه یکسان دارد

رئیس جمهور عراق پس از دیدار با آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» در نجف اشرف به خبرنگاران گفت: مرجعیت، همه عراقی‌ها را به یک چشم نگاه می‌کند و هیچ فرقی میان آنها قائل نیست.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «فواد معصوم» صبح دیروز در نجف با مرجع عالی شیعیان عراق دیدار و درباره مسائل این کشور با او گفت و گو کرد. به گفته معصوم، آیت‌الله سیستانی در این دیدار خواستار وحدت میان همه عراقی‌ها شد.  رئیس جمهور عراق گفت: آیت‌الله سیستانی به همه عراقی‌ها یکسان می‌نگرد و هیچ فرقی بین آنها قائل نیست.
معصوم افزود: پیروی از دستورات مرجعیت راه حل برون رفت از مشکلات در عراق است.
رئیس جمهور عراق همچنین اظهارداشت: من با آیت‌الله سیستانی در خصوص لزوم عمل به قانون اساسی و ارتباط با کشورهای همجوار اتفاق نظر دارم.
معصوم قبل از دیدار با آیت‌الله سیستانی و به محض ورود به نجف اشرف، مرقد امام علی‌(ع) را زیارت کرد. وی پس از این دیدار نیز برای ملاقات با سران عربستان، به ریاض رفت.
هلاکت 143 تروریست
عملیات نیروهای مردمی و ارتش عراق علیه تکفیری‌های داعش درمناطق مختلف عراق همچنان ادامه دارد؛ به گزارش واحد مرکزی خبر، سرلشکر «عبدالامیر الزیدی» از فرماندهان ارتش عراق، به خبرنگاران گفت: درحملات هوایی ارتش به مواضع داعش در استان‌‌های «دیاله»، «الرمادی» و «صلاح الدین» بیش از 100 تروریست کشته شدند.
در حملات جداگانه‌ جنگنده‌ها، نیروی زمینی و عشایر عراق به مواضع تروریست‌ها در اطراف سد «موصل» و جنوب شهر موصل و همچنین یک منطقه درجنوب شرق استان کرکوک نیز جمعا 43 تروریست به هلاکت رسیدند.
سایر رویدادها
* پنتاگون اعلام کرد، 50 نظامی آمریکایی با هدف مبارزه با داعش، وارد استان الانبار شدند و طی روزهای آتی این تعداد به 1500 نفر افزایش می‌یابد. بغداد در این مورد خبری را اعلام نکرد.
 *«حسن سالم» نماینده پارلمان عراق گفت، هواپیماهای آمریکایی 150 فرد مجروح عضو داعش را جهت مداوا از شهر «القائم» در غرب عراق به بیمارستانی در سوریه منتقل کرده‌اند.