kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

2 عملیات استشهادی در یک روز پاسخ جوانان فلسطینی به تجاوزات اسرائیل شدت گرفت

تشدید عملیات استشهادی جوانان فلسطینی در برابر هتک حرمت صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی منجر به کشته شدن یک اسرائیلی و زخمی شدن سه تن دیگر شد.



به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، دیروز یک فلسطینی با سلاح سرد (چاقو) به سه شهرک نشین صهیونیست در شهرک «غوش دان» حمله کرد و بعد از مجروح کردن دو نفر و کشتن یکی از آنها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
این دومین پاسخ جوانان فلسطینی در یک روز به تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و حمله به فلسطینیان است.
صبح دیروز نیز یک شهروند فلسطینی یک شهرک‌نشین صهیونیست را که گفته می‌شود نظامی است، با چاقو هدف حمله خود قرار داد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که این نظامی اسرائیلی در یک ایستگاه قطار در تل‌آویو زخمی شده است. حال این صهیونیست وخیم گزارش شده و برای مداوا به بیمارستانی در تل آویو منتقل شده است.
گفته می‌شود یک جوان 25 ساله اهل نابلس واقع در کرانه باختری، این صهیونیست را هدف حمله قرار داده و بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، جوان فلسطینی بازداشت شده است. تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و شهادت دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، خشم فلسطینیان را برانگیخته است. هفته گذشته نیز در حملات مشابه جوانان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها سه اسرائیلی کشته شدند.
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای در واکنش به عملیات های دیروز تاکید کرد که حمله یک جوان فلسطینی به یک نظامی صهیونیست و زخمی کردن آن بهترین روش برای پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجد الاقصی است.
در این بیانیه آمده است: این قبیل عملیات ها پاسخ حقیقی به تجاوزات علیه مسجد الاقصی، قدس و جنایت اخیر پلیس رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن خیر الدین حمدان از ساکنان شهرک کفر کنا واقع در فلسطین اشغالی است.
همچنین رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که آزادسازی مسجدالاقصی با نبرد همه اعراب و مسلمانان با صهیونیست‌ها تحقق می‌یابد و تنها مختص به فلسطینیان نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، خالد مشعل در مصاحبه با شبکه خبری الشروق نسبت به هرگونه تلاشی برای خدشه وارد کردن به مقاومت در جنگ علیه شهرک‌سازی و مقابله با وحشی‌گری دشمن صهیونیستی و طرح یهودی‌سازی مسجدالاقصی و قدس شریف هشدار داد.
وی تاکید کرد: «وقت آن رسیده که جهانیان صدای خشم امت اسلامی برای یاری مسجدالاقصی را بشنوند و جلوی جنایات رژیم صهیونیستی را بگیرند.»
رئيس دفتر سیاسی حماس همچنین امت اسلام به خصوص کشورهای مصر، اردن، عربستان و مغرب را به مسئولیت‌پذیری در قبال مسجدالاقصی فراخواند و گفت: «مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تعدی به مسجدالاقصی تنها مختص فلسطینیان نیست و نبرد همه اعراب و مسلمانان را می‌طلبد.» خالدمشعل گفت: «رژیم اشغالگر تاکتیک‌هایی را در قبال مسجدالاقصی انجام می‌دهد تا اهداف خود را با کمترین واکنش فلسطینی، عربی و اسلامی محقق کند.»
وی تصریح کرد: «ناکام گذاشتن طرح‌های یهودی‌سازی مسجدالاقصی با مقاومت و انقلاب ملت در برابر رژيم اشغالگر آغاز می‌شود. «صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در ایران نیز از عکس‌العمل نامناسب کشورهای اسلامی نسبت به وقوع جنایت‌های صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی انتقاد کرد و گفت:‌ «کشورهای اسلامی توسط صهیونیست‌ها در حال آزمایش هستند.»
وی افزود: «تهاجمات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی از اهداف اصلی صهیونیسم بین‌الملل است که آنها به دنبال نابودی مسجدالاقصی و ساختن مجسمه جعلی سلیمان نبی در آنجا هستند.»
سفیر فلسطین گفت: «همه دنیا ایستادگی و مقاومت فلسطینیان در برابر جنایات صهیونیست‌ها در حمله وحشیانه به مسجد‌الاقصی را مشاهده کرد، که البته این امر با کمک و یاری خداوند روی داد و امیدواریم با صبر و استقامت و ایستادگی و مقاومت مسجدالاقصی و کل فلسطین به زودی آزاد و به آغوش جهان اسلام بازگردد.»
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که منابع خبری از وقوع درگیری‌های جدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در شهرهای مختلف کرانه باختری خبر دادند.
خشم فلسطینیان ساکن کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی نسبت به شهادت «لطفی حمدان» جوان فلسطینی همچنان ادامه دارد و فلسطینیان در مناطق مختلف همچنان با نیروهای نظامی صهیونیستی درگیر هستند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی از بیم گسترش دامنه تظاهرات فلسطینیان شمار زیادی از نیروهای خود را در منطقه الجلیل مستقر و آماده‌باش کامل اعلام کرده است.
همچنین پلیس رژیم صهیونیستی در پی تنش‌های ناشی از شهادت حمدان شمار زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کرد.
در همین رابطه سازمان ویژه امور اسیران فلسطینی از بازداشت 1300 نفر از اهالی قدس از پنج ماه پیش تاکنون خبر داد.
به دنبال بالا گرفتن تنش در اراضی اشغالی و کرانه باختری بر سر شهادت این جوان فلسطینی، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی مدعی شد تحقیق درباره شهادت این فرد را آغاز کرده است.
از دیگر اخبار فلسطین اینکه نخست‌وزیر اردن با بیان اینکه «این کشور بر معاهده صلح با اسرائیل پایبند است و لغو این معاهده در شرایط کنونی محال است» مدعی شد، تنش‌ها و درگیری‌ها در قدس طی هفته‌های اخیر ضربه‌ای به صلح با اسرائیل است.
دستور سرکوب فلسطینی‌ها
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود گفت: دستور سرکوب فلسطینی‌ها را داده‌ام و کسانی که به طرف نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کنند به شدت مجازات خواهیم کرد. وی مدعی شد که جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول خشونت‌ها در اراضی اشغالی هستند.