kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
پرسپولیس حریف گسترش فولاد نشد، سپاهان به رده دوم رسید

تساوی تراکتورسازی و استقلال در بازی بزرگ هفته

تساوی تراکتورسازی - استقلال، توقف پرسپولیس و پیروزی سپاهان مهمترین اتفاقات هفته چهاردهم لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

پرونده هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 5 دیدار بسته شد. در نخستین بازی دیروز و در مشهد  تیم‌های پدیده مشهد و فولاد خوزستان به تساوی بدون گل رسیدند.در انزلی دیدار تیم‌های ملوان و ذوب‌آهن با برتری سه بر یک تیم مهمان به پایان رسید. در این دیدار ابتدا ملوان با ضربه پنالتی‌ای که رافخایی در دقیقه 14 تبدیل به گل کرد، از حریفش پیش افتاد اما ذوب‌آهن در یک بازگشت عالی موفق شد سه گل بزند و میزبانش را شکست دهد. برای ذوب آهن کارلوس سانتوس در دقیقه 50، مهرداد قنبری در دقیقه 55 و اکبر ایمانی در دقیقه 73 گلزنی کردند تا ملوان با 9 امتیاز همچنان در قعر جدول باقی بماند. در اهواز استقلال خوزستان با دو گل سایپا را شکست داد. محمد اوسانی در دقیقه 52 و مهدی مومنی در دقیقه 88 از روی نقطه پنالتی گل‌های استقلال خوزستان را به ثمر رساندند. در قم تیم فوتبال نفت تهران با نتیجه دو بر یک از سد صبا گذشت. گل‌های این بازی را لئوناردو پادووانی (68) و ایمان مبعلی (84) برای نفت تهران و ایوب کلانتری (88) برای صبا به ثمر رساندند.
اما در حساس ترین بازی هفته جدال تیم های استقلال و تراکتورسازی در تبریز با تساوی دو - دو به پایان رسید. در نیمه نخست این بازی نمایشی محتاطانه از سوی دو تیم ارائه شد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم این استقلال بود که بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 63 شوت دیدنی برهانی از گوشه محوطه جریمه تراکتورسازی به گل نخست آبی‌پوشان تبدیل شد. در ادامه این دیدار تراکتورسازی کمی از لاک دفاعی خارج شد تا این که در دقیقه 74 شاهین ثاقبی با یک شوت زیبا موفق شد کار را به تساوی بکشاند و در دقیقه 86 ادینیو در یک موقعیت تک به تک گل دوم تراکتورسازی را به استقلال زد. در حالی که تصور می شد این بازی با پیروزی تراکتورسازی به پایان می‌رسد در دقیقه 95 استقلال نتیجه را به تساوی کشاند. در آخرین دقیقه وقت‌های اضافه ضربه سر عمران‌زاده در مقابل دروازه تراکتورسازی به صادقی رسید و این بازیکن با استفاده از تعلل مدافعان تراکتورسازی با ضربه ای نرم دروازه میزبان را باز کرد تا آبی پوشان پیش از دربی یک امتیاز باارزش از تبریز کسب کنند.
توقف پرسپولیس،پیروزی سپاهان
در روز نخست هفته چهاردهم روز پنجشنبه هم سه دیدار برگزار شد. در ورزشگاه تختی راه‌آهن تهران میزبان پیکان بود که این بازی در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.در اصفهان هم سپاهان میزبان نفت مسجد سلیمان بود که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر طلایی پوشان اصفهان به پایان رسید. تک گل سپاهان را در این دیدار محمدرضا خلعتبری در دقیقه‌ 13 بازی به ثمر رساند. در ورزشگاه آزادی نیز تیم پرسپولیس بازی دو بر صفر برده را با تساوی دو - دو مقابل گسترش فولاد تبریز عوض کرد. در این بازی محسن بنگر (8) و مهدی طارمی (29) برای پرسپولیس گلزنی کردند و مگنو باتیستا (38) و میلاد جهانی (72) گلهای گسترش فولاد را به ثمر رساندند. پرسپولیس در این بازی یک پنالتی در دقیقه 87 توسط  مایکل اومانا از دست داد. لازم به یادآوری است روی گل دوم گسترش فولاد، سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس عملکرد بسیار ضعیفی داشت.