kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

حوادث کوتاه از کشور


قاتل نامرئی
رشت- خبرنگار کیهان: زوج جوان رضوانشهری براثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باختند. مدیر واحد آتش‌نشانی شهرداری رضوانشهر با اعلام این خبر افزود: این زوج 19 و 21 ساله که برای گرم کردن اتاقشان از گاز پیک‌نیک و زغال استفاده می‌کردند براثر استنشاق گاز منواکسیدکربن جانشان را از دست دادند.
به گفته کریم‌پور جسد این زوج جوان برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
تصادف خونین در تنگ فنی
سرویس شهرستانها: برابر اعلام انتظامی پلدختر در پی برخورد 3 دستگاه تانکر تریلی و یک دستگاه پراید در «تنگ فنی» مسیر پلدختر- پاعلم شهرستان پلدختر با آتش گرفتن یکی از تانکرهای حامل سوخت همراه بود و در اثر آن راننده یکی از تانکرها و راننده پراید کشته و دو سرنشین پراید مجروح شدند.
علت تصادف از سوی کارشناس عدم توجه به جلو از سوی راننده تانکر نفت کش تشخیص داده شد.
واژگونی مینی‌بوس
سرویس شهرستانها: جانشین انتظامی استان ایلام از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور ایلام- مهران خبر داد.
سرهنگ سماواتی گفت: در اثر این حادثه یک نفر از سرنشینان در دم فوت کرد، و 13 نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
وی علت وقوع حادثه را انحراف از مسیر و واژگونی مینی‌بوس در اثر لغزندگی جاده و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
نجات گروگان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی اعلام یک فقره آدم‌ربایی در محدوده میدان تلویزیون و جام عسل مشهد، تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد.
سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: بررسی‌های اولیه پلیسی حاکی از آن بود که سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری سمند، مرد 35 ساله‌ای را ربوده‌اند. لذا با توجه به مسیر فرار متهمان به سمت غرب مشهد، مشخصات ظاهری آدم‌ربایان و خودرو آنها به تمامی تیم‌های گشت و کنترل پلیس مشهد اعلام شد.وی گفت: با اجرای طرح مهار و در کمتر از نیم ساعت تیم‌های گشتی کلانتری الهیه، خودرو مذکور را در یکی از خیابان‌های منطقه الهیه شناسایی و در اقدامی ضربتی متوقف کردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این عملیات 3 متهم آدم‌ربا دستگیر و گروگان آنها در حالی که دستهایش با دستمال بسته شده بود از چنگ آنها نجات یافت.
وی یادآور شد: برابر بررسی‌های اولیه، اختلافات مالی علت و انگیزه آدم‌ربایی اعلام شده، اما برای روشن شدن ابعاد مبهمی از این پرونده، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.
دانش‌آموزان روانه بیمارستان شدند
سرویس شهرستانها: براثر برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت متعلق به دانش‌آموزان در محور روستایی ترج-گنج‌آباد از توابع بخش اسماعیلی جیرفت استان کرمان، پنج دانش‌آموز مصدوم شدند.
محمد خواجه یکی از دانش‌آموزان مصدوم روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه برای رفتن به مدرسه سرویس نداریم باید خودمان فاصله 7 کیلومتری را برای رسیدن به مدرسه طی کنیم.
برق 5 دانش‌آموز را گرفت
سرویس شهرستانها: 5 تن از دانش‌آموزان مدرسه استثنایی شهید خواجه حسنی رابر که برای قرائت زیارت عاشورا به گلزار شهدای گمنام رفته بودند دچار برق‌گرفتگی شدند.در محل مذکور یک دستگاه بالابر نیز وجود داشت که دانش‌آموزان، بنا به دلایل نامعلومی با بالابر که متصل به برق فشار قوی بود برخورد کرده و دچار برق‌گرفتگی شدند.
مجروحان توسط اورژانس رابر به بیمارستان بافت منتقل شدند.
جاسازی مواد مخدر در تلویزیون
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک برای بازرسی آن را متوقف کردند.
سرهنگ منوچهر طالبی افزود: در ادامه پس از بازرسی از کلیه قسمت‌های خودرو، ظن مأموران به یک دستگاه تلویزیون LED متعلق به یکی از مسافرین باعث بازکردن آن شد.
وی سپس به کشف حدود 10 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در این تلویزیون اشاره کرد و گفت: حین باز کردن پشت تلویزیون قاچاقچی اقدام به فرار کرده که بلافاصله توسط مأموران دستگیر شد.
زمین‌خواران زمینگیر شدند
کرج- ایرنا: دادستان ساوجبلاغ از شناسایی و دستگیری اعضای باند حرفه‌ای جعل اسناد ملکی و زمین‌خوار در این شهرستان خبر داد.
حسن جهانشاهلو گفت: اعضای این باند 9 نفره شناسایی و در چنگ قانون گرفتار شدند.وی افزود: این افراد در مدت زمان کوتاه زمین‌های مجهول‌المالک و رها شده را در این شهرستان شناسایی و با شگردی پیچیده از مجاری قانونی اقدام به اخذ سند رسمی ملکی برای آنها می‌کردند.دادستان ساوجبلاغ ارزش املاک جعل سند شده را بیش از یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
انهدام باند قاچاق تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های گچساران و باشت و همچنین پاسگاه انتظامی تنگ سرخ شهرستان  بویراحمد در چند روز گذشته 6 باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی و در 6 عملیات منسجم و غافلگیرانه آنها را متلاشی و 243 کیلو تریاک کشف کردند.غلامعباس غلامزاده افزود: این مقدار مواد به صورت کوله‌ای و جاسازی شده در خودروهای سواری و وانت در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های بویراحمد و گچساران کشف شده و 10 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
جلوگیری از قاچاق سوخت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی زنجان گفت: ماموران پلیس آگاهی استان حین اجرای ایست بازرسی مقطعی در آزادراه زنجان- قزوین به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.
رحمتی افزود: ماموران با استفاده از علائم هشداردهنده، خودرو را متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کشف 29 هزار لیتر سوخت از کامیون متوقف شده ادامه داد: در بازرسی از خودرو مشخص شد که راننده برای بار خودرو هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد.
توقیف محموله سوخت قاچاق
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شاهرود گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود حین کنترل محور به یک دستگاه تریلر مظنون شده و دستور ایست صادر کردند.
سرهنگ کاظم‌زاده افزود: بعد از متوقف کردن خودرو که از مشهد به مقصد تهران در حرکت بود مشخص شد تانکر حامل 25 هزار لیتر گازوئیل فاقد هرگونه مجوز حمل است.
این مسئول انتظامی ادامه داد: خودرو توقیف و راننده آن برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.