kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸

همایش شور آفرین شیرخوارگان حسینی (ع) در 2730 شهر ایران و جهان

همایش شیرخوارگان روز گذشته و همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در 2730 شهر ایران و جهان برگزار شد. همایش شیرخوارگان روز گذشته و همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در 2730 شهر ایران و جهان برگزار شد.


دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم سال 1436 هجری ودر ششمین روز از ماه عزای حسینی (جمعه 9آبان ماه)درحالی برگزار شد که شبستان مصلای امام خمینی تهران مملو از شیرخوارگان سبزپوش با سربند قرمز رنگ «یا صاحب‌الزمان» بود که همراه با مادرانشان به یاد کوچکترین شهید دشت کربلا آمده بودند تا بگویند راه علی‌اصغر(ع) با گذشت قرن‌ها همچنان ادامه دارد. مادران سراسر کشور نوزادان شیرخوار خود را به فدایی شیرخواره رباب آوردند تا دل خون دیده رباب را تسلی بخشند و به بی‌بی زینب و فاطمه(س) تسلیت گویند.
در این مراسم که همزمان در بیش از 2500 نقطه دیگر در کشورمان درحال برگزاری بود، صدای لالایی مادران برای حضرت علی اصغر(ع) رباب به گوش می‌رسید. همزمان در 40 کشور جهان از جمله در عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد، تایلند و... مادران زینبی همنوا با شیرخوارگان ایرانی فرزندان دلبند خود را نذر قیام جهانی مصلح امم حضرت صاحب‌الزمان«عج» کردند.
هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی‌اصغر(ع) و آشنایی جهانیان با نهضت عاشورا و پیام امام حسین که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود، است.
در این همایش عظیم صدها هزار نفر از مادران برای طفل اباعبدالله‌ الحسین(ع) عزاداری کرده و کودکان خود را بیمه حضرت علی‌اصغر(ع) کردند.
همایش شیرخوارگان حسینی در بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) با شکوه ویژه‌ای برگزار شد.
حرکت دادن گهواره‌ای به یاد گهواره حضرت علی‌اصغر(ع) در بین جمعیت و لالایی‌خوانی مادران برای فرزندان خود از جمله مهم‌ترین بخش‌های این آیین معنوی بود.
مادران شرکت‌کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی همچنین نذرنامه‌ای را قرائت کردند و در آن، با آرزوی تعجیل در فرج امام زمان(عج)، فرزند خود را برای حضور در رکاب آن حضرت نذر کردند.
مراسم شیرخوارگان حسینی با قدمت 12ساله در دو هزار و 500 نقطه از میهن اسلامی‌مان و پنج قاره جهانی شامل 30 کشور برگزار می‌شود.