kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
مقاومت فلسطین:

بستن مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام جنگ است

گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های اسلامی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی در بستن درهای مسجدالاقصی به روی مسلمانان، از فلسطینی‌ها خواستند با برگزاری تظاهرات خشم خود را نسبت به اقدامات رژیم اشغالگر قدس ابراز کنند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی فلسطین و فتح از فلسطینی‌ها خواستند با حفظ وحدت و یکپارچگی در صحن‌های مسجدالاقصی حاضر و در راهپیمایی‌ها، تظاهرات و تجمعات اعتراض‌آمیز شرکت و خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی ابراز و زمینه تداوم انتفاضه قدس را فراهم سازند.
جنبش‌های فلسطینی همچنین از کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا خواستند به مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به عواقب بستن درهای حرم قدسی روی زائران و نمازگزاران هشدار دهند.
حماس و جهاد اسلامی قیام فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس را «انتفاضه قدس» نامگذاری و اعلام کردند این انتفاضه ادامه می‌یابد.
در همین رابطه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی تأکید کرد که قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن خط قرمز است و اقدام اسرائیل در بستن مسجدالاقصی اعلان جنگ است.
وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین نیز بستن مسجدالاقصی را توطئه‌ای برای تقسیم این مسجد دانست.
مقامات اردنی اقدام اسرائیل در بستن مسجدالاقصی را خلاف توافقنامه صلح «وادی عربی» دانسته و به سران اسرائیلی در این باره هشدار دادند. در چند استان یمن نیز در اعتراض به بسته شدن مسجدالاقصی راهپیمایی برگزار شد.
در ترکیه، لبنان، غزه و کرانه باختری نیز تظاهرات متعددی در اعتراض به سیاست‌های رژیم صهیونیستی برگزار شد.
واشنگتن نیز از اسرائیل خواست تا مسجدالاقصی را بازگشایی کند.
فشار افکار عمومی
رژیم صهیونیستی با فشار افکار عمومی بین‌المللی و پیش از آغاز آیین نماز جمعه در بیت‌المقدس درهای مسجدالاقصی را به روی فلسطینیان باز کرد.
در پی انتقادهای منطقه‌ای و بین‌المللی به دلیل بستن درهای مسجدالاقصی به روی فلسطینیان رژیم صهیونیستی درهای مسجدالاقصی را باز کرد. این در حالی است که این رژیم هشدار داد در صورت بروز ناآرامی‌های مجدد مسجدالاقصی را بار دیگر خواهد بست.
رژیم صهیونیستی تحت تدابیر شدید امنیتی و با استقرار 3000 نیروی پلیس درهای مسجدالاقصی را باز کرد و فقط به مردان بالای 50 سال اجازه ورود به مسجد را داد.
پلیس رژیم صهیونیستی پس از حادثه ترور یهودا کلیک راستگرای یهودی، دروازه‌های مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران مسلمان بست.
شهادت یک آزاده فلسطینی
یکی از اسیران آزاد شده فلسطینی در حمله مسلحانه نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی به شهادت رسید این اتفاق ساعاتی پس از ترور نافرجام یک راستگرای افراطی یهودی صورت گرفت.
پنجشنبه شب افراد مسلح ناشناس «یهودا کلیک» خاخام افراطی صهیونیست را در قدس اشغالی از فاصله نزدیک مورد هدف گلوله قرار دادند و وی را به شدت زخمی کردند. حال این خاخام وخیم گزارش شده است.
نیروهای رژیم اشغالگر قدس «ابراهیم خلیل حجازی» که قبلاً اسیر بود به اتهام تلاش برای ترور این صهیونیست افراطی به ضرب گلوله شهید و چند عضو خانواده‌اش را بازداشت کردند.