kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
در واکنش به شکست‌های پی در پی اخیر

تروریست‌های اجاره‌ای داعش صدها شهروند شیعه و سنی را به قتل رساندند

کشتار فجیع صدها شیعه و سنی عراقی توسط داعش خشم مردم و مقامات این کشور را برانگیخت.


به گزارش خبرگزاری‌ها در یکی از جدیدترین جنایات داعش در عراق، روز پنجشنبه 228 تن از اعضای عشیره «البونمر» در استان الانبار به دست تروریست‌های داعش قتل عام شدند.
به گفته یکی از بزرگان این عشیره سنی مذهب شهر «هیت» استان الانبار، در میان کشته شدگان توسط داعش، تعدادی کودک و افراد مسن نیز وجود داشتند. همچنین منابع خبری از اعدام 17 تن توسط تروریست‌های داعش در شهر بیجی عراق خبر دادند. این افراد که عضو عشیره «الجبیسات» بودند، روز پنجشنبه به اتهام پیوستن به گردان‌های آزادسازی شهر «بیجی» اعدام گردیدند.
این در حالیست که در مرداد ماه گذشته نیز گروه تروریستی داعش پس از حمله به شهر موصل، 600 شیعه را در این شهر به طرز وحشیانه‌ای کشتار کرده است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر این خبر را به نقل از 15 زندانی شیعه که موفق به فرار از این قتل عام شده‌اند اعلام کرد.
افزون بر این، وزارت حقوق بشر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای از کشف ده‌ها جسد مربوط به ایزدی‌های اعدام شده به دست داعش در «تل‌البنات» جنوب سنجار خبر داد.
به گزارش العالم، بارش شدید باران باعث آشکار شدن این گور دستجمعی شده است. از سوی دیگر در پی جنایات گروه تروریستی داعش و کشتار صدها تن از مردم این کشور، نخست‌وزیر عراق داعش را به اقدامات قاطع ارتش این کشور تهدید کرد.«حیدر العبادی» روز پنجشنبه در واکنش به کشتار اعضای عشیره «البونمر» گفت: تروریست‌های داعش طی این روزها برای پنهان کردن شکست‌های متوالی خود به جنایات فجیعی دست زدند که بی‌تردید با پاسخ قاطع ارتش رو به رو خواهند شد.