kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷

پنتاگون: ائتلاف قادر به شکست داعش نیست!

همزمان با شکست‌های پی‌در پی و سنگین تروریست‌های داعش در عراق، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد قدرت داعش در حال افزایش است و نبرد با آن سال‌ها طول می‌کشد.


در حالی که عناصر داعش در نبردهای زمینی متحمل شکست‌های پی در پی می‌شوند و هر روز رسانه‌ها از پیشروی گسترده نیروهای مسلح عراق و سوریه خبر می‌دهند، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد، داعش در حال افزایش توان خود است. «جان کربی» معاون رسانه‌ای وزیر دفاع آمریکا گفت: توانایی این گروه (داعش) در جذب نیروهای جدید به جای کشته شدگان، نشان می‌دهد که داعش از اقبال عمومی برخوردار است! وی همچنین گفت که ائتلاف ضد داعش قادر به شکست این گروه تروریستی نیست.
کربی افزود: ایدئولوژی آنها (عناصر داعش) از قوت قابل توجهی برخوردار است و درست به همین دلیل این جنگ طولانی خواهد بود.
این اظهارات به وضوح نشان می‌دهد که ایالات متحده نمی‌خواهد جنگی را که خود از طریق داعش و سایر تروریست‌ها در منطقه راه انداخته است، زود به پایان برسد.
اگر مقامات کاخ سفید در ارتباط با کارآمد نبودن ائتلاف ضد داعش حرف بزنند، حرف کاملاً درستی است، زیرا این ائتلاف پیرو سیاست‌های آمریکا است و آمریکا نیز اصولاً نمی‌خواهد داعش از بین برود. در چارچوب سیاست‌های آمریکا، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش طی دو ماه گذشته بارها تأسیسات مدنی و دولتی را در سوریه بمباران کردند و در عراق نیز نیروهای داوطلب و دولتی را هدف قرار دادند.
به گفته مقامات بغداد و فرماندهان عراقی، حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق، علیه این تروریست‌ها بی‌تأثیر است و هیچ فایده نظامی ندارد.
در عراق چیزی که کاخ سفید را ناراحت کرده است، داعش نیست، بلکه پیروزی‌های پی‌درپی نیروهای داوطلب و دولتی است.
پیروزی‌هایی که آمریکا اصلاً در آن نقشی ندارد و این پیروزی‌ها به نام مردم، عشایر، ارتش و دولت عراق ثبت می‌شود.
در همین حال، سرویس جاسوسی آلمان اعلام کرد، ائتلاف ضد داعش پس از دو ماه در مأموریت خود (شکست داعش) شکست خورده است.
غربی‌ها در حالی از قدرت گرفتن داعش و ناتوانی همه نیروهای مقابل داعش (که شامل نیروهای مسلح عراق هم می‌شود) حرف می‌زنند که در داخل این کشور شور حال عجیبی میان مردم شکل گرفته و هر روز نیروهای داوطلب برای پیوستن به سایر رزمندگان عراقی بیشتر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عشایر استان الانبار با دولت درباره تشکیل نیروهای مردمی برای آزادسازی این استان به توافق رسیدند. این نیروها قصد دارند به زودی عملیات آزادسازی همه مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در این استان را آزاد کنند. طی عملیاتی که اخیراً با مشارکت نیروی هوایی، افراد داوطلب و عشایر عراق در منطقه «عامریه» فلوجه در استان الانبار انجام شد، 200 تروریست داعش به هلاکت رسیدند و 20 خودروی آنها نیز منهدم شد.
نیروهای ارتش و داوطلب همچنین دیروز پس از محاصره تروریست‌ها در اطراف رود فرات در استان بابل، ده‌ها تن از آنها را به هلاکت رساندند و مناطق وسیعی را پاکسازی کردند. 41 جسد متعلق به تروریست‌های داعش هم در شمال استان بابل کشف شد. این تروریست‌ها قبلاً توسط نیروهای دولتی کشته شده بودند.
در ارتباط با ضعیف شدن عناصر داعش در عراق، «مسعود بارزانی»، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق نیز گفت: داعش قدرت رویارویی را از دست داده است.
در استان «صلاح‌الدین» عراق نیز نیروهای پیشمرگ، ارتش و داوطلب توانستند در منطقه «بیجی» چند روستا را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند و 300 تروریست داعش را بکشند.
در این عملیات، 18 خودروی بمب‌گذاری شده و 115 بمب دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثی شد.
اخبار ضد و نقیضی نیز درباره محاصره شدن منطقه محل اختفای «ابوبکر البغدادی» خلیفه خود خوانده داعش در غرب موصل منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه «البعاج» که گفته می‌شود البغدادی در آنجا مخفی شده، در جنوب منطقه «سنجار» استان نینوا قرار دارد.
سایر رویدادها
* نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه خود مختار کردستان عراق گفت، کردهای عراق از دولت بغداد حمایت می‌کنند.
* حملات خمپاره‌ای داعش به مرکز شهر رمادی در استان الانبار، پنج شهید و 13 مجروح برجای گذاشت.
* جنبش صدر عراق خواستار اخراج همه مستشاران آمریکایی از عراق شد.
* جنگنده‌های ترکیه به بهانه شناسایی محل استقرار عناصر پ.ک.ک حریم هوایی عراق را نقض کردند.