kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

سیدحسن نصرالله: تکفیری‌ها مسلمان نیستند، وهابی‌اند

سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت سومین شب محرم اعلام کرد وهابی‌ها پیرو حضرت محمد(ص) نیستند، بلکه پیرو شخصی به نام عبدالوهاب هستند.


سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که تکفیری‌ها جنایاتشان را با آیات قرآن و احادیث دروغ از رسول اکرم(ص) مستدل می‌کنند و این فهمی اشتباه از اسلام است که اکنون به بزرگ‌ترین خطر برای تخریب چهره اسلام در طول تاریخ تبدیل شده است.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه وهابی‌ها پیرو حضرت رسول نیستند، بلکه پیرو شخصی به نام «محمد عبدالوهاب» هستند و تمام دین خود را با کتاب‌های این شخص و شاگردان وی تفسیر می‌کنند، اظهار داشت که میلیاردها دلار برای نشان دادن اسلام به عنوان دینی بی‌رحم در جهان صرف می‌شود. آنچه امروز درحال انجام است، تهدیدی برای تمام اسلام، مسلمانان و امت‌های اسلامی است و ما باید موضوع تروریسم به نام اسلام را از ریشه نابود کنیم.
سیدحسن نصرالله درپایان با اشاره به اینکه ریشه تکفیری در منطقه از 200 سال قبل بوده و پس از آن در طی سال‌‌های اخیر با برخورداری از حمایت دولتی و سرازیر شدن میلیاردها دلار به آن، این تفکر رواج یافته است، برداشت گروه‌های تکفیری از مسئله عملیات استشهادی را برداشتی غلط دانست.