kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
عبدالحسین بیات:

بنزین پتروشیمی‌ها در رده بنزین سوپر است

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: بنزین پتروشیمی‌ها در رده بنزین سوپر است.


عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با میزان با رد آلوده‌بودن بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی اعلام کرد: بنزین تولیدی در شرکت‌های پتروشیمی به دلیل بالا بودن درجه اکتان در رده بنزین یورو 4 است.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که بنزین پتروشیمی در طبقه‌بندی‌ها در رده بنزین سوپر قرار دارد اعلام کرد: پتروشیمی بعد از تولید بنزین، تست‌های لازم را برروی آن انجام می‌دهد. بنزین ابتدا وارد فرآیند میانی شده و در این مرحله نمونه‌گیری انجام می‌شود.
وی نرخ خوراک 13 سنتی را برای پتروشیمی‌ها منطقی اعلام کرد و گفت: قیمت نهایی خوراک پتروشیمی‌ها باید براساس نرخ تورم، قیمت‌های منطقه‌ای و کاهش ارزش پول ملی تعیین شود.
بیات اعلام کرد: نرخ نهایی خوراک پتروشیمی باید به نحوی تعیین شود که باعث کاهش سرمایه‌گذاری در واحدهای پتروشیمی و سودآوری این صنعت نشود، البته باید حقوق قانونی دولت را نیز در بهره برداری از ذخایر طبیعی کشور حفظ کرد.
وی میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور را 43 میلیون تن اعلام کرد و افزود: روند صادرات محصولات پتروشیمی کشور باید به گونه‌ای باشد که بتواند نیازهای بازار داخل را تامین کند.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در خصوص روند صادرات محصولات پتروشیمی به سایر کشورها اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون کشورهای هدف برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران کشورهای همسایه هستند که به دلیل مسائل تحریم اسامی آنها را اعلام نمی‌کنیم.