kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
توسط یک نهاد امنیتی صورت گرفت

بازداشت یکی از عوامل تحریکات اخیر در اصفهان با لباس و آرایش زنانه

مردی که با آرایش و لباس زنانه قصد تحریک افراد به تجمع و اعتراض جهت‌دار درباره اسیدپاشی‌های اصفهان را داشت، بازداشت شد.


به گزارش فارس، در حالی که تلاش مسئولان انتظامی، امنیتی و قضایی برای دستگیری عوامل جنایت اسیدپاشی به صورت چند زن ادامه دارد، طی روزهای اخیر به بهانه اعتراض به این ماجرا، برخی افراد و جریان‌ها در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و نیز محیط عمومی سعی کردند با جهت‌دهی خاص، افراد را به اعتراض علیه دستگاه‌های مسئول تحریک کنند.
بنا بر این گزارش، در همین رابطه مردی توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده که با آرایش و لباس زنانه قصد تحریک مردم به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور را داشت.
از این مرد زن‌نما، که بازجویی از وی ادامه دارد، برخی ادوات ارتباطی و جاسوسی کشف شده است. گفته می‌شود لکه‌های سوختگی خاصی نیز بر روی بدن این مرد نیز وجود دارد که این موضوع در دست بررسی است.
از همان ساعات اولیه انتشار خبر اسیدپاشی که  این بار هم بطور مشکوکی از BBC  آغاز و از سوی جریان رسانه‌ای همسوی آنها در کشور دنبال شد، شواهدی مبنی بر هدایت فضای عمومی جامعه از طریق تحرکات عده‌ای خاص با استفاده از هجمه رسانه‌ای حساب شده در رسانه‌های مکتوب و فضای سایبر برای کشاندن نگرانی‌های مردم به کف خیابان مشاهده می‌شد.
با توجه به وارد شدن آسیب‌های جدی به مصدومان حادثه اسیدپاشی و ایجاد فضای ناامنی روانی در جامعه، شایسته است نهادهای امنیتی و انتظامی با پیگیری جدی سرنخ‌های به دست آمده، عاملان این جنایت را هر چه سریعتر دستگیر و به سزای عمل شیطانی خود برسانند، اما آنچه مغفول مانده و نیاز به توجه بیشتر دارد، برخورد جدی با جریان‌های پشت پرده‌ای است که از همان ساعات آغاز انتشار این خبر، سعی در هدایت فضای روانی جامعه به سمت التهاب و ایجاد دلهره در افکار عمومی داشت و با خباثت تمام سعی می‌کرد عاملان این حادثه را مردم مؤمن و آمران به معروف جا بزند.
دستگیری اخیر در کنار نحوه تحرکات رسانه‌ای و چینش مهره‌های فیزیکی این جریان خزنده برای برهم‌زدن آرامش روانی جامعه و ایجاد نارضایتی و متعاقبا شکل‌گیری اعتراضات در جامعه، آشکارا نشان می‌دهد افرادی بصورت سازمان یافته در پی ایجاد اغتشاش می‌باشند که این امر توجه بیشتر نیروهای امنیتی را می‌طلبد، لذا باید منتظر شواهد بیشتر در ارتباط با این تحرکات در آینده نزدیک باشیم.