kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
اقامه نماز بر پیکر مطهر آیت‌الله مهدوی کنی به امامت رهبر معظم انقلاب

یار صدیق امام و رهبری به لقاءالله‌پیوست


پیکر  آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری فردا صبح پس از اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در محل دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تشییع خواهد شد.
آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، پس از نزدیک به ۵ ماه حالت کما، صبح  دیروز ‌دار فانی را وداع گفت.
به دنبال فوت رئیس مجلس خبرگان رهبری مسئول دفتر آن مرحوم گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی ساعت ۸ صبح به دلیل ایست قلبی، دعوت حق را لبیک گفت.
ابراهیم انصاریان مسئول دفتر آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی اعلام کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح سه‌شنبه به دلیل «ایست قلبی» در بیمارستان شهید رجایی و علی‌رغم تلاش پزشکان برای احیای ایشان در ساعت8:30  دعوت حق را لبیک گفت.
از سوی دیگر دانشگاه امام صادق‌(ع) در اطلاعیه‌ای زمان تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی را اعلام کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان پنج‌شنبه ساعت 8:30 صبح پس از اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب از دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) آغاز می‌شود.
بیت آیت‌الله مهدوی‌کنی در پی درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به اطلاع عموم مردم، دوستان، شاگردان و حوزه‌های علمیه می‌رساند مراسم تشییع آن عالم بزرگوار با حضور اقشار مختلف مردم از ساعت 8:30 روز پنج‌شنبه 1/8/93 از دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) برگزار خواهد شد.
دولت دو روز عزای عمومی اعلام کرد
به دنبال فوت آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس‌جمهور در پیامی رحلت رئیس مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانیت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.
در بخشی از پیام حجت‌الاسلام روحانی در این زمینه آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران به نشان احترام به خدمات این عالم بزرگ انقلابی، دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام می‌کند.
از سوی دیگر روسای قوای مقننه و قضاییه نیز در پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت مراجع، علما و شخصیت‌ها
خبر دیگر اینکه مراجع عظام و علمای اعلام با صدور پیام‌های جداگانه‌ای فوت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفتند.
در این راستا آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی تاکید کرد: این عالم ربانى در طول عمر پر برکت خود پیوسته در صف مقدم براى دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامى قرار داشت و از کسانى بود که هرگز مسیر خود را در فراز و نشیب‌ها و توفان‌هاى انقلاب تغییر نداد و نسبت به امام راحل و رهبر انقلاب کاملا  وفادار بود.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی آورده است: آیت‌الله مهدوی‌کنی که از پیشتازان حرکت انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بودند، عمر پر برکت خود را در راه ترویج اسلام، مکتب تشیع، آرمان‌های امام خمینی(ره) و اهداف رهبر معظم انقلاب سپری کرد.
آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در پیامی خاطر نشان کرده است: این عالم بزرگوار در دوران‌های مختلف زندگی منشأ خدمات مختلف به نظام و انقلاب و تربیت شاگردان مبرز و لایق بودند و در مواقع مختلف با موضع‌گیری‌های مناسب خویش در راستای تقویت انقلاب و دفاع از ولایت گام‌های مفیدی برداشتند.
آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام آیت‌الله یزدی در این رابطه آمده است: منش اخلاقی و حرکت واقع‌بینانه در عرصه‌های مختلف سیاسی پس از انقلاب سبب شد تا ایشان در سنگر دبیری جامعه روحانیت مبارز ثقل و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم انقلابی و جامعه حزب‌الله شود.
به دنبال فوت آیت‌الله مهدوی‌کنی علاوه بر رهبر معظم انقلاب و روسای قوا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، حزب موتلفه اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان، نمایندگان مجلس، بسیج دانشجویی، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران، زهرا مصطفوی دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی ملت فلسطین، جبهه پایداری، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، سازمان بسیج اساتید، ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، سیدحسن خمینی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق، ستاد نماز جمعه تهران و ... در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این یار صدیق امام و رهبری را تسلیت گفتند.