kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱

حضور سلیمانی در کنار پیشمرگ‌های کرد پیام روشن به آمریکاست (خبر ویژه)

یک پایگاه خبری آمریکایی تاکید کرد فرمانده سپاه قدس ایران با حضور در کنار پیشمرگ‌های کرد عراق پیامی برای دنیا ارسال کرد.


بلومبرگ نوشت: پیام تصاویر منتشر شده از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران  در کنار پیشمرگ‌های کرد این است که جهان برای جنگ با افراطیون تروریست به ایران نیاز دارد.  پیام ایران از تبدیل مرد در سایه‌ای تحت عنوان فرمانده عملیات سری خارجی سپاه پاسداران به قهرمان همگانی این است که اگر می‌خواهید با تندروهای افراطی بجنگید، به کمک این کشور و فرمانده ارشد نظامی‌اش نیاز دارید.
«آنتونی کوردزمن» تحلیلگر اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در این رابطه گفت: «سلیمانی درباره نفوذ خود به آمریکا پیام می‌فرستد. این، به عرب‌ها نیز این پیام را مخابره می‌کند که باید با ایران تعامل کنند.»
بلومبرگ با بیان این نکته که سلیمانی به طور مستقیم به آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران گزارش می‌دهد و مسئول عملیات سری ایران در افغانستان، عراق، لبنان و سوریه است، افزود: وی با حفظ حکومت «بشار اسد» در سوریه در برابر ائتلاف شورشیان که از مارس 2011 در تلاشند وی را از قدرت برکنار کنند، مورد تمجید رسانه‌ها در داخل ایران قرار گرفته است.
به گفته «پیام محسنی» مدیر پروژه ایران در دانشگاه هاروارد، وجهه‌ای که  اخیرا از سلیمانی دیده شد، وی را به عنوان فردی کاریزماتیک نشان می‌د‌هد که از رفتن به میادین نبرد و فرماندهی عملیات جنگی واهمه ندارد.