kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
خطیب جمعه تهران:

صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر عواقب سنگینی برای عربستان خواهد داشت

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در واکنش به اظهارات سخیف و نادرست وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران بخشی از مشکل است و نه راه حل، گفت:‌ شما نه تنها بخشی از مشکل، بلکه تمام مشکل هستید.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما عصبانیت عربستان را درک می‌کنیم، چون میلیاردها دلار برای سرنگونی دولت سوریه خرج کردند و ناکام شدند و میلیون‌ها دلار در عراق هزینه کردند و به کامشان نرسیدند. پس بیچاره و عقده‌ای هستند و عقده‌شان را با فحش به ایران دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان افزود:‌ دست پیش را می‌گیرند تا پس نیفتند، اما کسی نیست که نداند گروهک داعش با دلارهای نفتی آنها تولید شد و هر تروری درجهان اسلام صورت می‌گیرد با حمایت دلارهای نفتی آنها است و از خزانه قارونی‌شان مسلمانان مظلوم به خاک و خون کشیده می‌شوند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ باقر نمر در عربستان گفت:‌ جرم او این است که از انقلابیون بحرین حمایت کرده و از ولایت فقیه می‌گوید و معتقد است شیعه در عربستان حق حیات دارد.
وی با بیان اینکه صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ باقر نمر در عربستان ظالمانه و جائرانه است افزود: مقامات حقوق بشری که از حکم اعدام آدم‌کش‌ها در نظام جمهوری اسلامی انتقاد می‌کنند، به این حکم اعتراضی نکردند و این نشان‌دهنده حقوق بشر آمریکاپسند است.
آیت‌الله خاتمی خطاب به دولت عربستان گفت:‌ این لقمه به راحتی از گلویتان پایین نمی‌رود، چون اعدام این روحانی آزاده عواقب و هزینه بسیار سنگینی برای شما دارد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه فتنه 88 زخم کهنه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: در یک سوی این فتنه دنیای استکبار، ‌سلطنت‌طلب‌ها، ‌منافقین، ‌رقاصان و استحاله شده‌ها بودند و یک سوی دیگر مردم و ولایت.
وی افزود: در فتنه 88 ناکامان انتخابات می‌گفتند چون ما رای نیاورده‌ایم انتخابات باطل است و این به معنای مقابله با جمهوریت نظام بود، اما مقام معظم رهبری به خوبی از جمهوریت نظام دفاع کردند و هیچگاه لکه ننگ حمله به عزاداران عاشورا از پیشانی این فتنه پاک نمی‌شود که در روز عاشورا تهران را تبدیل به میدان جنگ کرده و به امام‌(ره) اهانت کردند و به مساجد حمله  و تعداد زیادی را جانباز و به شهادت رساندند. پس فتنه‌ای بود که سرمایه‌سوزی کرد و سرمایه حضور 85 درصدی مردم پای صندوق‌های رای را سوزاند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه احساس می‌کنم بعضی‌ها می‌خواهند از فتنه قبح‌زدایی کنند، در حالی که رهبری می‌فرماید فتنه خط قرمز ما است، خاطرنشان کرد: مجوز داده می‌شود، جمع شوند و در مجالسشان خلاف امنیت ملی نظام عمل کنند، اما این جماعت قلیل بدانند حماسه‌سازان 9 دی زنده در صحنه‌اند و مردم عزیزی که حماسه باشکوه نهم دی را در میدان انقلاب تهران آفریدند با تمام وجودشان با عده قلیلی که فتنه گران را میدان داری می‌کنند مقابله خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه محرم سال 1436 در راه است و 1375 سال از داغ ابی عبدالله می‌گذرد، اظهار کرد: ما مدیون محرم،‌ کربلا و عاشورا هستیم و این عزاداری‌ها سرمایه است که باید از آن درست استفاده شود.
امام جمعه موقت تهران خطاب به خطبای مجالس حسینی گفت:‌ در این مراسم مبانی نهضت حسینی و درس و عبرت‌های عاشورا برای مردم ترسیم شوند و مداحان که نمک این مجالس و تجسم هنر آیینی هستند، هدفمند بخوانند یعنی شور و گریه و ناله برای اباعبدالله در اوج باشد، اما با اشعارشان و با محتوای مستند وسبک خودی، بصیرت‌افزایی کنند.
خاتمی اضافه کرد:‌ روسای هیئت‌ها باورشان شود وقتی که جوانان در اختیارشان قرار می‌گیرند امانت هستند پس باید از خطبا و مداحان متعهد دعوت کنند.
وی افزود:‌ چند سالی است مراسم خوبی در تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله برگزار می‌شود که کاری شایسته است.
امام جمعه موقت تهران همچنین به سالگرد تشکیل وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: امام راحل مدال سربازان گمنام امام زمان(عج) را به خدمتگزاران این وزارتخانه داده است که همواره تحرکات شیطنت‌آمیز دشمنان علیه انقلاب را رصد و بسیاری از توطئه‌های علیه نظام را در نطفه خفه کرده‌اند.
وی افزود: دستگیری ریگی سردسته آدم‌کش‌ها در جنوب شرق کشور کار بزرگ آنها بوده است و اخیراً‌ نیز با سایت‌های تفرقه‌افکن برخورد مناسبی صورت گرفته است و ان‌شاءالله خداوند توفیق ادامه خدمت همراه با اخلاص را به این عزیزان عنایت کند.
آیت‌الله خاتمی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران از امت ولایی بابت برپایی مراسم عید غدیر به صورت باشکوه تشکر کرد وگفت:‌ مقام معظم رهبری در رهنمودهای روز عید غدیرشان فرمودند می‌توانیم غدیر و تقریب را با هم جلو ببریم چون حدیث غدیر جای تردیدی برای هیچ کس ندارد اما نباید این موضوع را دستمایه تفرقه و شقاق قرار داد.
وی در خطبه اول نماز، آشتی بودن را فضیلت و قهر بودن را رذیلت دانست و گفت: ‌نظام و مردم باید همواره با یکدیگر در رابطه باشند و قهر نکنند و احزاب و گروه‌ها و تشکل‌های داخل نظام باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند. پس می‌توان هم رابطه داشت و هم نقد کرد.
امام جمعه موقت تهران همچنین بدزبانی، ‌عصبانیت‌های نابجا و تصمیم در زمان عصبانیت، ‌بگومگوهای بی‌نتیجه،‌ عذرخواهی نکردن و عذر نپذیرفتن و گذشت نکردن‌ها را از عوامل قهر دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در سخنرانی
پیش از خطبه نماز جمعه:
«مباهله» نشانه‌‌ای از حقانیت اسلام و شیعه است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته در مورد مباهله پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) با مسیحیان سخنرانی کرد.
به گزارش تسنیم، وی گفت: در روز بیست و چهارم ذی‌الحجه سال دهم هجرت پیغمبر اسلام به امر خداوند متعال یک شیوه و روش تشخیص حقانیت عقیده در مقابل منکران حق و حقیقت را اعلام کردند. البته مسئله مباهله علاوه بر آنکه در آیات و روایت آمده است پیش از این هم توسط کسانی استفاده شده بود.
وی تاکید کرد: مباهله یعنی دو گروه در مقابل هم قرار می‌گیرند و بر اساس اعتقادشان بر علیه طرف دیگر نفرین می‌کنند. مباهله در تاریخ مسیحیت و اسلام بوده است. در مورد ائمه(ع) هم بوده است. این نشان حقانیت کسی است که مباهله می‌کند.
اختری خاطرنشان کرد: در آیه مباهله منظور از ابناء، حضرت حسن(ع) و حسین(ع)، نساء، فاطمه(س) و نفس، حضرت علی(ع) است. پیغمبر اشرف کائنات و هستی است پس آن کس که نفس پیغمبر است بعد از پیامبر(ص) اشرف هستی است. مامون از حضرت رضا(ع) سوال کرد که در قرآن برترین فضیلتی که برای علی(ع) شمرده شده چیست؟ حضرت رضا(ع) او را توجه دادند به همین آیه و گفتند خدا، علی را جان و نفس پیامبر معرفی کرده است.
معاون سازمان استاندارد کشور: 26  هزار سند استاندارد ملی تدوین شد
معاون سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور با بیان اینکه سال گذشته 350 هزار بازرسی و نمونه‌برداری در سراسر کشور انجام شد، گفت: تاکنون 26 هزار سند استاندارد ملی در بخش‌های مختلف تدوین شده است.
به گزارش ایرنا، علی اباذری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به جایگاه استاندارد و  نظم در آیات قرآن و سیره معصومین(ع) اظهار کرد: استاندارد به معنای نظم در حوزه‌های مختلف زندگی مردم ایران سابقه‌ای طولانی دارد.
معاون سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور افزود: در گذشته تولید کالا، بسیار ساده و فاقد پیچیدگی بود، اما پس از انقلاب صنعتی، کالاها ماهیتی پیچیده یافتند و لازم شد که سازمان‌هایی بر کیفیت کالاهای تولید شده نظارت کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 26 هزار سند استاندارد ملی در بخش‌های مختلف تدوین شده است، گفت: در سال گذشته بیش از 10 هزار کارشناس در سراسر کشور در حوزه استاندارد مشارکت داشتند.
وی در ادامه به تولیدکنندگان توصیه کرد: اگر تولیدکنندگان داخلی تمایل دارند که مورد اقبال خریداران داخلی و خارجی قرار گیرند، باید استانداردهای ملی و جهانی را رعایت کنند.