kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
در ادامه روند وحدت اصولگرایان

آقایان مصباح، موحدی کرمانی و یزدی با هم دیدار می‌کنند

به دنبال نشست وحدت اصولگرایان که با حضور اقشار مختلف اصولگرا برگزار شد در ادامه این روند آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و محمد یزدی با هم دیدار می‌کنند.


حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت  مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نشست مشترک آیات مصباح‌یزدی، موحدی کرمانی و محمد یزدی، گفت: بنده برای برگزاری این نشست ابتدا با آیت‌الله مصباح یزدی و محمد یزدی  گفت‌وگو کردم که هر دوی این بزرگواران به شدت استقبال کردند. وی افزود: فعلا زمان و مکان این نشست مشخص نشده، اما قاعدتا جلسات علما شرایط خاص خودش را دارد. حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی به یکدیگر علاقه دارند، گفت: علاقه و محبتی که حضرات آیات یزدی و مصباح به یکدیگر دارند، بسیار قابل تامل است؛ آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی برای اینکه با یکدیگر دیدار داشته باشند به شدت ابراز علاقه کردند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند و هر دو از اساتید برجسته اخلاق در حوزه علمیه قم هستند.
آیت‌الله مصباح یکی از محورهای وحدت اصولگرایان
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری منشور 12 ماده‌ای اصول‌گرایان را پذیرفته است، گفت: آیت‌الله مصباح یکی از محورهای وحدت اصول‌گرایان است.
به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام احمد سالک ظهر دیروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش شبکه مسجد یاوران منتظر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسه 19 مهر امسال در تهران با سخنرانی آیت‌الله مصباح در راستای وحدت اصول‌گرایان تشکیل شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اصل و ماهیت این نشست باید برای مردم بازگو شود، این موضوع باید تکرار شود وقتی این نشست شکل گرفت ابهامات و مشکلات اصول‌گرایان پاسخ داده شد و چه بسا ابهامات بین تشکلات اصول‌گرایی نیز از بین رفت. وی خاطر نشان کرد: این جلسه با یک گفتمان فرهنگی و علمی و با سیاست شکل گرفت به طور قطع این موضوع از منویات مقام معظم رهبری بوده است، در این زمینه یک خطر بسیار بزرگ و یک نقطه مثبت وجود دارد. سالک تصریح کرد: خطر این است که با برگزاری این جلسات دشمنان بیدار می‌شوند و تلاش می‌کنند اختلاف‌ها را افزایش دهند، در حالی که هوشیاری اصول‌گرایان برای این همایش وجه مثبت این قضیه است. ارزیابی ما از این جلسه بسیار مثبت است.
وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام آقا تهرانی منشور 12 ماده‌ای اصول‌گرایی را که جامعه روحانیت مبارز تهیه کرده بود، پذیرفته است، تاکید کرد: فرمایشات آیت‌الله موحدی کرمانی این مسائل را نیز تقویت کرد، ما نباید بر نظریه‌های افراد انگشت بگذاریم بلکه باید این نظریه‌ها را تبیین و ارزیابی کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌الله مصباح یزدی رهبری معنوی اصول‌گرایان است؟ عنوان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی رهبری معنوی اصولگرایان نیست بلکه یکی از محورهای وحدت اصولگرایان است، اما چه اشکال دارد تمام علما همواره در صحنه حضور داشته باشند.
از سوی دیگر علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم نیز در مورد نشست وحدت اصولگرایان گفت: هدف از برگزاری جلسه این بود که دوستان اصولگرا کنار یکدیگر جمع شوند و یک همگرایی میان گروه‌های اصولگرا صورت بگیرد.