kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد

الزام 3 متر عقب‌نشینی برای ساختمان‌سازی در حاشیه خیابان ولی‌عصر(عج)

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ساختمان‌هایی که در حاشیه خیابان ولی‌عصر(عج) اقدام به تخریب و نوسازی کنند باید 3 متر عقب‌نشینی داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد مختاری در نشست خبری به برپایی ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه اشاره کرد و گفت: از 28 مهر تا دوم آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه برگزار می‌شود که در آن بیش از 200 تولیدکننده داخلی فعال در این عرصه حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه ساعت کار نمایشگاه از 10 صبح الی 21 شب است و جمعه عرضه مستقیم گل و گیاه برای فروش انجام خواهد شد، ادامه داد: در کنار این نمایشگاه کلاس‌های آموزشی در حوزه گل و گیاه دایر می‌شود، قرار است تعداد کلینیک‌های گل و گیاه از 75 به 123 افزایش یابد چرا که قصد داریم هر ناحیه حداقل یک مرکز آموزش گل و گیاه داشته باشد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون 12 نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه برگزار شده است،‌ تصریح کرد: نمایشگاه‌های گل و گیاه دومین نمایشگاه از لحاظ تعداد بازدیدکننده بعد از نمایشگاه کتاب است.
وی گفت: در این نمایشگاه انواع گل‌های آپارتمانی، فضای باز انواع گلدان و ادوات باغبانی ارائه می‌شود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از فعالیت‌های جانبی است که شامل گل‌های آپارتمانی و فضای باز می‌شود. از دوشنبه 28 مهر همزمان با افتتاح نمایشگاه کاروانی از گل و گیاه در سطح شهر به حرکت درمی‌آید.
مختاری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساماندهی خیابان ولی‌عصر(عج) در دستور کار قرار گرفته و در فاز نخست کاشت درخت از نوع گونه چنار با محیط بن‌بالا و عمر 15 تا 20 سال انجام می‌شود. در نقاطی که این گونه‌ها از بین رفته باشد اقدام به کاشت خواهد شد این در حالی است که در قالب این طرح یک هزار درخت چنار برای کاشت در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این درختان از اطراف تهران مانند ورامین، محلات و کرج وارد شده است، گفت: از دی تا بهمن فرصت داریم این کار را شروع کنیم این در حالی است که امسال نهضت درختکاری نیز در سطح شهر انجام می‌شود که در این طرح نیز درختانی با بن‌بالا مناسب برای کاشت در شهر تهران استفاده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ضوابط اجرای طرح تحصیلی در ارتباط با خیابان ولی‌عصر به مناطق 1، 3، 6 و 11 که این خیابان در محدوده آنها واقع شده، ابلاغ کرده‌ایم و به منظور آزادسازی فضایی برای تردد و مکث عابران پیاده و حفظ درختان، عقب‌نشینی ساختمان‌هایی که در حاشیه خیابان ولی‌عصر وجود دارند به عمق سه متر الزامی است یعنی هر که بخواهد خانه خود را در خیابان ولی‌عصر نوسازی کند باید تا سه متر عقب‌نشینی داشته باشد.
وی همچنین گفت: امسال خزان زودرس در تهران نداشتیم در حالی که چند سالی بود که از تیر و مرداد این پدیده رخ می‌داد اما امسال به دلیل آبیاری منظم شاهد خزان زودرس نبودیم.
مختاری با اشاره به اینکه کاشت چمن در تهران ممنوع شده است، گفت: طراحی و احداث 52 بوستان محلی و فرامنطقه‌ای تا پایان سال و طرح کمربند اطراف شهر تهران از 17 اسفند به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین احداث بوستان باغ گل‌ها و بوستان ویژه کودکان با عنوان بوستان دوستدار کودک طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: ساماندهی درختان کهنسال با قدمت 300 تا 400 سال در دستور کار قرار گرفته و ساماندهی پارک‌های قدیمی نیز در حال انجام است. علاوه بر این اقدامات مناسب‌سازی بوستان‌ها برای جانبازان و معلولان نیز در حال اجراست و تعداد زیادی از دو هزار و 63 بوستان بازسازی شده‌اند.