kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

سرکوب دانشجویان هوادار اخوان‌المسلمین در دانشگاه‌های مصر

نیروهای امنیتی مصر در پنجمین روز از تظاهرات دانشجویان سراسر این کشور، معترضان را سرکوب کردند.


به دنبال تداوم تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های سراسر مصر، نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی خود را افزایش دادند. این تظاهرات در اعتراض به بازداشت رهبران جنبش دانشجویی و ممانعت مسئولان مصری از برگزاری تظاهراتی در مخالفت با کودتا علیه محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور شکل گرفته است.
نیروهای امنیتی در پاسخ به این اعتراض‌ها به چند دانشگاه از جمله اسکندریه و السادات در استان منوفیه حمله کردند و پس از دستگیری شماری از دانشجویان درگیری‌های بسیار شدیدی میان دانشجویان و نیروهای امنیتی مستقر در دانشگاه رخ داد.
تصمیم استقرار نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه‌ها، انتقادهای شدید جنبش 6 آوریل و اتحادیه دانشجویی دانشگاه الازهر را در بر داشته است. صدها دانشجوی مصری در سال تحصیلی گذشته به دلیل شرکت در تجمعاتی در اعتراض به برکناری مرسی بازداشت شدند.
از روز شنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اعتراضات وسیعی در دانشگاه‌های مصر شکل گرفت و بیشتر دانشگاه‌های این کشور شاهد تظاهرات در رد کودتا بودند.
از سوی دیگر دیروز پایگاه خبری الیوم‌السابع گزارش داد که بر اثر انفجار بمبی در نزدیکی دیوان عالی قضایی مصر در مرکز قاهره 14 تن زخمی شدند. همچنین دیروز بر اثر انفجار در ایستگاه مترو جمال ‌عبدالناصر 13 تن زخمی شدند.
مسئولان امنیتی مصر تاکنون به عاملان این دو انفجار اشاره‌ای نکرده‌اند.