kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

نشست حامیان تروریست‌های تکفیری این‌بار در پوشش فرماندهان ائتلاف ضدداعش!

در حالی که محافل سیاسی و خبری، ائتلاف آمریکایی ضدداعش را توخالی و دروغین می‌دانند، فرماندهان نظامی این ائتلاف در پایگاه نظامی «مریلند» نشست برگزارکردند.


به گزارش آسوشیتدپرس، فرماندهان ارتش 22 کشور عضو ائتلاف آمریکایی ضدداعش، سه‌شنبه شب در مریلند آمریکا نشست برگزار کردند. «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در این نشست مدعی شد در عملیات علیه داعش همه جهان شرکت خواهد کرد. وی از کشورهای شرکت‌کننده در این نشست خواست با واشنگتن برای مقابله با داعش همکاری داشته باشند. فرماندهان شرکت‌کننده نیز قول دادند در ائتلاف حضور فعال داشته باشند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از همین کشورها به ویژه آمریکا از حامیان سابق و فعلی داعش هستند.
از سوی دیگر در درون این ائتلاف اختلافات جدی وجود دارد؛ ترکیه هر چند در این ائتلاف شرکت کرد، اما به جای داعش در سوریه، مواضع  شبه‌نظامیان «پ.ک.ک» در جنوب شرق ترکیه را بمباران کرد. آنکارا همچنین، تاکنون اجازه نداده است که واشنگتن از پایگاه‌های نظامی ترکیه استفاده کند.
در عراق نیز هر چند هواپیماهای ائتلاف برخی مواضع داعش را در شمال عراق بمباران می‌کنند، ولی مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی عراق این حملات را بی‌اثر و از لحاظ نظامی فاقد ارزش می‌دانند.
در اروپا و آمریکا هم کارشناسان ائتلاف آمریکایی ضدداعش را جدی نگرفته‌اند؛ «نوام چامسکی» محقق و پژوهشگر آمریکایی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل گفت، آمریکا و انگلیس با اشغال عراق «داعش» را به وجود آوردند. وی گفت، اشغال عراق توسط آمریکا و انگلیس، اولین شعله‌های اختلافات فرقه‌ای در این کشور را به وجود آورد و همین اختلافات فرقه‌ای نهایتا به پیدایش گروه تروریستی داعش منجر شد. «حسن کارابولوت» رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه نیز گفت، صهیونیسم و امپریالیسم داعش را به وجود آورده‌اند. «شیرین هانتر» استاد دانشگاه «جرج تاون» آمریکا نیز گفت، سیاست‌های آمریکا عامل شکل‌گیری داعش است. هانتر در ارتباط با ائتلاف ضدداعش نیز گفت: تا زمانی که آمریکا و غرب اشتباهات چند دهه گذشته خود در منطقه را نپذیرند و از آن درس نگیرند و تغییر رویه ندهند، تلاش برای مبارزه با افراط‌گرایی بی‌ثمر است. در پاکستان نیز «طاهرحسین مشهدی» از نمایندگان مجلس این کشور گفت: راهبرد آمریکا در مبارزه با داعش محکوم به شکست است.