kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
فاجعه سربرنیتسا در سنجار تکرار شد

گزارش تازه سازمان ملل از جنایات تکان‌دهنده داعش در عراق

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد، تکفیری‌های داعش 5000 نفر «ایزدی»ها را در شمال عراق قتل‌عام کردند و 7000 زن آنان را نیز به بردگی گرفتند.


به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان ملل طی گزارشی در مورد جنایات وحشتناک تکفیری‌ها در شمال عراق اعلام کرد، تروریست‌های داعش پس از تسلط بر شهر «سنجار» در ماه اوت (اواخر تیر و اوایل مرداد)، 5000 مرد فرقه «ایزدی» ساکن این شهر را کشتند و 7000 زن را نیز به عنوان برده جنسی، اسیر کردند. بر اساس گزارش فوق، این زنان در زندان‌های داعش محبوس هستند و به عنوان کنیز و برده جنسی در اختیار تروریست‌های داعش قرار می‌گیرند.
سازمان ملل در مورد نحوه کشتار مردان اعلام کرد، شمار زیادی از مردان در پست‌های بازرسی تروریست‌های داعش به انتظار نشسته بودند که به ضرب گلوله کشته و سپس با بلدوزر در گورهای جمعی مدفون شدند. تکفیری‌ها شمار دیگری از مردان را که به معابدشان گریخته بودند، با انفجار بمب و آوار کردن معابد بر سرشان به قتل رسانده‌اند. تعدادی از ایزدی‌ها نیز در روستاها سر بریده شده‌اند.
به گفته محققان سازمان ملل، کشتار سنجار یادآور کشتار مسلمانان «سربرنیتسا» در اواسط دهه 1990 است. صرب‌های بوسنی بیش از 7000 مسلمان شهر سربرنیتسا را قتل‌عام کرده بودند.
شایعه بی‌اساس
مقامات عراقی خبرهای مربوط به پیشروی تروریست‌های داعش به سمت بغداد را بی‌اساس دانستند. به گفته مقامات، رسانه‌های حامی تروریست‌ها با پخش این شایعات، قصد دارند روحیه مردم و نیروهای داوطلب را تضعیف کنند. در همین رابطه، «حیدر‌العبادی» نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد، برخلاف شایعات، بغداد امن و تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی است.
برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر مدعی شده بودند که تروریست‌های داعش تا 15 کیلومتری شهر بغداد رسیده‌اند و قصد دارند به این شهر حمله کنند.
در عرصه میدانی نیز دیروز نیروهای دولتی موفق شدند 23 تروریست داعش را در شمال شهر «مقدادیه» به هلاکت برسانند.
تلاش تروریست‌ها برای تسلط بر پالایشگاه «بیجی» در شمال عراق نیز ناکام ماند.
نیروهای امنیتی همچنین در بغداد 15 نفر از اعضای داعش را دستگیر و مقدار زیادی کمربند انفجاری آنها را نیز کشف و ضبط کردند.
این افراد در انفجار روز سه‌شنبه کاظمین دست داشتند. در انفجار فوق 24 نفر شهید و 54 تن دیگر زخمی شدند.
سایر رویدادها
* حیدر‌العبادی نخست‌وزیر عراق از آمریکا خواست به وعده‌هایش درباره مسلح کردن ارتش عراق عمل کند.
* ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق گفت، کشورش در مبارزه با داعش، به کمک کشورهای همسایه و سازمان ملل نیاز دارد.
* صدها تن از مردم شهر سلیمانیه واقع در منطقه خودمختار کردستان عراق پرچم داعش و ترکیه را به آتش کشیدند و سیاست‌های آنکارا در حمایت از داعش را محکوم کردند.