kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سهم تولید در اجرای قانون هدفمندی پرداخت نشده است

سهم تولید در فازهای اول و دوم هدفمندی پرداخت نشده است .


عضو کمیسیون صنایع و معادن در این باره به تراز گفت: نه در فاز نخست و نه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سهم تولید و صنعت پرداخت نشده است.
حسین گروسی اظهار داشت: در مجلس هشتم ونهم اولویت‌ها بر حمایت از تولید بوده و هست به طوری که در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز مجلس تلاش کرد تا حمایت از تولید را مورد توجه قرار دهد با این هدف قانون هدفمندی را با شرط اختصاص ۳۰ درصد از درآمد هدفمندی به بخش تولید تصویب کرد اما متاسفانه در دولت یازدهم به این مسئله بهایی داده نشده و هنوز سهم این بخش اختصاص نیافته است. وی تاکید کرد: اگر این اقدام انجام می‌شد اکنون وضعیت اشتغال کشور و تعداد بیکاران این چنین نبود.
وی افزود: هدف از اجرای این قانون تبدیل منابع طبیعی به ثروت و ایجاد ارزش افزوده در زمینه ایجاد اشتغال، رفاه و رضایتمندی مردم  بود اما متاسفانه این موارد کمتر مورد توجه دولت بوده است. وی بیان کرد: مسئله مهم تولید در کشور به دست فراموشی سپرده شده و حمایتی از این بخش در یک سال اخیر صورت نگرفته است اکنون بسیاری از واحدها از کمبود نقدینگی رنج می برند اما شرایط برای دریافت تسهیلات آنچنان سخت است که کسی جرات مراجعه به بانک‌ها برای دریافت وام را ندارد.
گروسی توضیح داد: مجلس تاکنون قوانین خوبی در زمینه حمایت از صنعت و تولید به تصویب رسانده که می‌توان به استفاده حداکثری از توان داخلی اشاره کرد به این معنا که واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، ممنوع باشد. قانون حمایت از فضای کسب و کار یکی دیگر از اقدامات مجلس در زمینه حمایت از تولید است که با اجرای کامل آن می‌توان نسبت به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی امیدوار بود.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در خانه ملت گفت: دولت باید توجه کند ارائه سهم بخش تولید از هدفمندی و اختصاص تسهیلات به آن می‌تواند زمینه ساز رونق و شکوفایی اقتصادی شود.
وی افزود: اگر دولت واقعا به دنبال کاهش وابستگی از واردات و تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی است هرچه زودتر باید از بخش صنعت و تولید حمایت کرده و بودجه مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهد زیرا با این کار از واردات بی نیاز می‌شویم و در مقابل با رونق این بخش‌ها اشتغالزایی در کشور بالا می رود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید حمایت از تولید و صنعت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و مسئولان از دادن هرگونه وعده غیرعملی و ناممکن در این راه پرهیز کنند.