kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

کوتاه اقتصادی


* قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توسعه اقتصادی با روسیه، گفت: ظرفیت‌های ایران در این کشور به خصوص در بخش واردات می‌تواند هدف کلان صادراتی ایران به این کشور باشد. مجتبی خسرو‌تاج در همایش کاربردی تجارت با روسیه، اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امروز منافع کشور در سطح ملی و بین‌المللی می‌طلبد که در راستای توسعه روابط با روسیه اقدامات جدی صورت دهیم.
 * معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:‌ اگر اپراتوری در تعرفه‌های خود فراتر از آنچه اعلام کرده عمل کند ملزم است حتما مابه‌التفاوت این رقم را به مشترکان خود بازگرداند. غلامرضا داداش‌زاده گفت: در حال حاضر تعرفه مکالمه و پیامک اکثر اپراتورها از سقف تعرفه مجاز اعلام شده پایین‌تر است و بر این اساس اگر گاهی تعرفه‌ای بالاتر از این بخواهد محاسبه شود خلاف قانون نخواهد بود.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 3270، 3277، 2217، 2218، 2240 الی 2243، 2680، 5631، 5632، 5638، 5674 از امروز حداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
*‌ معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به انتشار شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس سازمان بورس گفت: این شایعات به هیچ‌وجه صحت ندارد و صالح‌آبادی با قوت به فعالیت خود در این سازمان ادامه می‌دهد. شاپور محمدی افزود: مدیریت صالح‌آبادی در بازار خوب بوده و از نظر ما وی در بورس قوی عمل کرده به‌طوری که در سایه مدیریت او در روزهای اخیر، فضای باثبات و مناسبی در بازار سهام ایجاد شده است.
* بانک صادرات ایران در راستای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه، رفع گرفتاری‌های نیازمندان و انجام تکالیف و رسالت‌های اجتماعی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 170 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، آمارهای عملکردی در خصوص وام‌های قرض‌الحسنه طی امسال نشان می‌دهد که این بانک 170 هزار فقره تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه ازدواج و تامین جهیزیه به زوج‌های جوان پرداخت کرده است.