kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
به منظور جلوگیری از اسراف

پلیس آب در منطقه 6 تهران تشکیل شد

پلیس آب در منطقه 6 شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هدف جلوگیری از اسراف تشکیل شد.


به گزارش ایسنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 با هدف آگاهی‌بخشی و هشدار به مشترکان پرمصرف، نیروی پلیس آب تشکیل داد. شرکت آبفای منطقه 6 این طرح را به صورت جدی و نه آزمایشی آغاز کرده است.
بر این اساس نظارت و شناسایی مشترک‌های مسرف شامل مشترکان مسکونی و غیرمسکونی، اداره‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی و مراکز تجاری بخشی از وظایف این نیرو است.
در این طرح سه گروه پلیس آب با آرم و تابلو مشخص در نواحی و شهرهای زیر پوشش این شرکت فعالیت خواهند داشت. با اجرای این طرح پس از شناسایی مشترکان پرمصرف  از سوی کارشناسان آبفا، دو بار اخطار به آنان ابلاغ خواهد شد و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، آب ساختمان آنان قطع می‌شود.
محدودیت آبرسانی
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با اشاره به قطع موقت انشعاب مشترکین پرمصرف بالای 200مترمکعب و 50 مترمکعب که در مرداد و شهریورماه صورت گرفت، اظهار کرد: حال درصددیم به سراغ مشترکینی که بیش از 30 و 40 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند برویم.
سیدرسول باقری با اشاره به این که در شش ماهه نخست سال از مشترکین خواستیم تا 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند گفت: تنها پنج الی شش درصد صرفه‌جویی توسط مردم صورت گرفت. وی تصریح کرد: در صورتی که باران نبارد وضعیت پیچیده‌تر می‌شود؛ فعلا در وضعیت زرد قرار داریم به این معنا که مصرف و تولید آب سر به سر است.
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این که در صورت بارش باران در وضعیت زرد باقی می‌مانیم گفت: اگر باران نبارد تهران وارد وضعیت قرمز می‌شود. به این معنی که مصرف بیش از تولید خواهد شد. باقری با اشاره به این که امیدمان به آسمان و رفتار مردم است گفت: هنوز از مردم تقاضا داریم که مصرف را 20 درصد مدیریت کنند. در تابستان از شرایط عبور کردیم اما این موضوع به خاطر انباشت‌ آب‌هایی بود که در پشت سدها از گذشته صورت گرفته بود در حالی که با مصرف آنها در پاییز و زمستان شرایط سخت‌تر است.
وی در مورد اقدامات شرکت آب و فاضلاب پیرامون مدیریت منابع آبی و مصرف، خاطر نشان کرد: کارهای فرهنگی در این زمینه صورت گرفت؛  مشترکین پرمصرف شناسایی شدند و مصرف آن‌هایی که بیش از 50 مترمکعب آب استفاده می‌کردند را محدود کردیم که ممکن است این محدودیت در روزهای آتی شدیدتر هم بشود.
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان در مورد برنامه شرکت آب و فاضلاب برای گذر از پاییز در تهران گفت: همان برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است محدودیت آبرسانی به مشترکین پرمصرف شدیدتر شود.