kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
رئیس خانه معدن ایران:

استراتژی کشور در بخش معدن مشخص نیست

نایب رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه استراتژی کلی کشور در بخش معدن مشخص نیست، از مسئولان کشور خواست در برنامه ششم توسعه سهم بخش معدن را به شکل واقعی ببینند.


به گزارش مهر، محمدرضا بهرامن دیروز در نخستین سمینار تخصصی تحلیل، پیش‌بینی و راه‌های خروج از بازار سنگ آهن با اعلام این مطلب گفت: درماه‌های اخیر، وجود اطلاعات کمک زیادی به تغییر برخی تصمیم‌‌گیری‌های نادرست‌کرده و امروز این بخش بیش از گذشته نیاز به اطلاعات کاربردی دارد.
بهرامن با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری چنین نشست‌های تخصصی، گفت: امروز این توانایی‌ وجود دارد که بتوانیم به تحلیل‌ بازارهای خارجی بپردازیم و بدانیم که می‌توانیم به روند بهبود صنایع سنگ‌آهن کمک کنیم.
وی با اشاره به جلسه خود با وزیر کشور و استانداران، گفت: دولت و مسئولان محلی از معدنکاران می‌خواهند که صرفا استفاده‌کننده از امکانات استانی نباشند و اثر بر روی زندگی مردم نیز داشته‌ باشند و این وظیفه ماست که با اطلاع‌رسانی به موقع فعالیت‌های خود را به اطلاع مردم و مسئولان برسانیم.
بهرامن گفت: دولت می‌گوید خام فروشی نکنید اما نمی‌گوید که استراتژی‌های کلی کشور در بخش معدن چیست؟ قرار است فرآوری تا کجا ادامه یابد؟ در کرومیت، سنگ آهن، سرب و روی و مس قرار است تا کجا باشیم؟
رئیس کمیسیون اتاق معدن ایران گفت: در معدنکاری نباید تنها به فکر تجارت باشیم. وی گفت: اکنون مسئولان کشور درحال تدوین برنامه ششم هستند و ما نیز باید با اعداد و ارقام وارد کار تدوین شویم تا سهم بخش معدن را به شکل واقعی ببینند و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه موثر باشند.
بهرامن عنوان کرد: ر ئیس هیئت عامل ایمیدرو علاقه‌مند است که بخش خصوصی واقعی در ایران در پروژه‌های بزرگ معدنی مشارکت کند و از ما می‌‌پرسید که چرا کنسرسیوم‌های بزرگ تشکیل نمی‌دهیم. دولتی‌ها می‌گویند معدنکاران در مقیاس‌های کوچک فعالیت می‌کنند و باید این روند تغییر کند.  نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: ما باید با آمار توانمندی خود را اثبات کنیم و نشان دهیم که معدن بخش یک درصدی نیست.
بنابراین گزارش: همایش یکروزه تخصصی تحلیل، پیش‌بینی و راه‌‌های خروج از بحران سنگ‌‌آهن از سوی پایگاه‌ اطلاع‌رسانی معدن 24 با همکاری انجمن ‌تولیدکنندگان  و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران برگزار شده است.