kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

تهران و هانوی ۴ سند همکاری امضا کردند

ایران و ویتنام با هدف گسترش همکاریهای دو کشور بویژه در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی، چهار سند همکاری امضا کردند.


این اسناد همکاری در جریان سفر سه روزه «انگوان خوان فوک» معاون اول نخست وزیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام به تهران امضا شد.
مراسم امضای این اسناد در پی نشست مشترک مقامهای عالیرتبه دو کشور و با حضور معاون اول نخست وزیر ویتنام و معاون اجرایی رئیس جمهوری، در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد انجام شد.
یادداشت تفاهم همکاریهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی میان ایران و ویتنام به امضای وزرای علوم و فناوری دو کشور رسید و قرارداد اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را نیز رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاون وزیر مالیات ویتنام امضا کردند. موافقتنامه همکاریهای گمرکی و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی هم به امضای رئیس کل گمرک ایران و مدیر کل گمرک ویتنام رسید.  صورتجلسه اولین نشست کمیته مشترک کاری درخصوص توسعه تجارت و تبادل کالا را نیز رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر کشاورزی ویتنام تایید و امضا کردند.
به گزارش ایسنا  محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور پس از امضای چهار سند همکاری میان ایران و ویتنام به خبرنگاران گفت: در جریان این سفر موفق شدیم قدم‌های موثر و مثبتی در راستای توسعه روابط دو کشور برداریم که منتج به امضای ۴ سند مهم همکاری شد و یک سند مهم میان بخش‌های خصوصی دو کشور امضا می‌شود که این اسناد زمینه همکاریهای آتی را بیش از پیش فراهم می‌کنند.  
 وی افزود: در این سفر دو طرف تصمیم گرفتند که در یک برنامه زمان‌بندی شده حجم مبادلات دو کشور را ابتدا به رقم ۵۰۰ میلیون دلار و پس از آن به رقم های بالاتر افزایش دهند و همچنین توافق کردند از گسترش فعالیتها و همکاریهای دو جانبه در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی، گردشگری، زیربنایی بهداشت و درمان، علم و فن‌آوری و تبادل کالا به صورت جدی حمایت کنند.
انگوان خوان فوک معاون اول نخست وزیر ویتنام نیز در این نشست خبری با بیان اینکه از مشاهده زیبایی‌ها و پیشرفتهای ایران خشنود شده است به هدف سفر خود به تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط اشاره کرد و گفت: دو طرف توافق کردند در زمینه‌های نفت و گاز، علمی و فنآوری و گردشگری همکاری‌های خود را بیش از پیش گسترش دهند.