kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

مرضیه برومند: باید جلوی آمریکا بایستیم(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان فیلم «شهر موش‌ها» گفت: اگر آمریکایی‌ها حقوقمان را زیر پا بگذارند یا به فرهنگ، دین و شئونات ما بی‌احترامی می‌کنند باید جلویشان بایستیم.


مرضیه برومند در بخش‌هایی از گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ابراز داشت: من معتقدم که شناخت دشمن یک مفهوم اساسی است و ما و بچه‌هایمان باید بدانیم دشمن واقعی کیست و جلوی او بایستیم.
وی گفت: ما باید اصل را بر این بگذاریم که تفاهم کنیم و به هم نزدیک شویم. اما این‌جوری هم نیست که اگر ببینیم که دارند حقوقمان را زیر پا می‌گذارند یا به فرهنگ، دین و شئونات ما بی‌احترامی می‌کنند، چیزی نگوییم. معلوم است که جلویشان می‌ایستیم، اما این حرف به معنی این نیست که ما می‌خواهیم با همه دشمنی کنیم و مقابل آنها بایستیم. در فیلم هم همین است. یعنی «اسمشو نبر» وجود دارد و هنوز دشمنی می‌کند و باید شکستش داد، اما یک بچه گربه هم وجود دارد که «اسمشو نبر» دنبال او هم هست، یعنی در خود آنها هم تفاوت وجود دارد.
این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: من به این مفهوم که ما باید واقعا از داشته‌هایمان دفاع کنیم اعتقاد دارم... اینکه ما بتوانیم به بچه‌ها‌یمان یاد بدهیم چه کسی برای تو واقعا خطر دارد و چه کسی مثل گرگ «شنگول و منگول است» واقعا خیلی اهمیت دارد. تعامل و  دوستی مهم است. اختلافات ربطی به بچه‌ها ندارد اما بچه‌ها باید بدانند که اگر کسی خواست به دیگران آزار برساند، باید جلوی او بایستند.