kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

کوتاه از ایران


برگزاری همایش ملی مهدویت
شیراز- واحد مرکزی خبر: همایش ملی مهدویت با عنوان «حبل متین» در شیراز آغاز شد. در این همایش 150 نخبه فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند.
مسئول روابط عمومی شبکه کانون‌های مهدویت کشور هدف از برگزاری این همایش چهار روزه را لزوم ایجاد ارتباط ساختاری منظم میان فعالان و محققان دانشگاهی مهدویت و هم‌افزایی اعلام کرد.
توجه به صنعت خودروسازی
تبریز- خبرنگار کیهان: رئيس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌توجهی به صنعت خودرو و برطرف نکردن نیازها و ایرادات آن سبب نابودی این صنعت خواهد شد.
رضا رحمانی تصریح کرد: استراتژی صنعت خودروی ایران باید تدوین شود. مردم انتظار دارند که برنامه جامعی برای این صنعت در کشور وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه راه پیشرفت اغلب کشورهای جهان از صنعت خودروسازی بوده است تاکید کرد: حلقه مفقوده در این صنعت باید شناسایی شود.
برکناری شهردار رشت
رشت- فارس: شهردار رشت در جلسه شورای اسلامی این شهر با رای 10 عضو از 15 عضو این شورا از سمت خود برکنار شد.
محمدابراهیم خلیلی حدود یک سال پیش با رای اکثریت اعضای شورای شهر رشت به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده بود و دیروز با رای 10 نفر از آنها با وجود مخالفت‌های صورت گرفته در این زمینه برکنار شد.
خلیلی شصت و سومین شهردار رشت بود که در 14 مهرماه سال گذشته در جلسه علنی شورای شهر رشت موفق شد با 11 رای موافق، سه رای ممتنع و یک رای مخالف کلید ساختمان سفید شهرداری رشت را به دست بیاورد.
5 هزار و 600 طرح نیمه‌تمام آموزشی
بجنورد- ایرنا: معاون پشتیبانی و توسعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت:‌ در حال حاضر 5 هزار و 600 پروژه نیمه‌کاره فضاهای آموزشی در نقاط مختلف کشور وجود دارد.
سیدباقر مسلمی افزود: طرح احداث هزار و 800 آموزشگاه در سال گذشته به علت کمبود اعتبارات نیمه‌کاره بودند که امسال یک هزار و 200 طرح آن تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: هم‌اکنون فضاهای آموزشی زیادی داریم که نیازمند نوسازی و تجهیز هستند.
خروج 50 هزار نفر از چرخه کشاورزی
یاسوج- فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: مطالعات این مرکز نشان می‌دهد که در هر سال 50 هزار نفر از چرخه کشاورزی خارج می‌شوند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.
عباسعلی مطلبی افزود: همین مطالعات نشان می‌دهند که در طول سال تنها 2 ساعت توانستیم بهره‌برداران بخش کشاورزی را آموزش دهیم و از طرفی تنها 3 درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته‌های مرتبط با کشاورزی تحصیل می‌کنند.
وی ابراز داشت: سال‌ها پیش، می‌بایست اصلاح ساختار در بخش‌های تحقیقاتی و آموزش صورت می‌گرفت ولی هیچ دولتی حاضر به اصلاح این ساختار نشد تا اینکه دولت جدید چنین کاری را شروع کرد که امید است موجب ارتقای بخش کشاورزی شود.