kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد

ظریف: نمی‌خواستیم مردم از کمپین کارگردانان مطلع شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت اعلام کرد، کمپین کارگردانان برای افکار عمومی خارج از کشور ایجاد شده و وزارت خارجه نمی‌خواست داخل کشور مردم از چنین کمپینی با چنین شعاری مطلع شوند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بررسی موضوع کمپین کارگردانان با حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ظریف منکر مدیریت وزارت امور خارجه در این موضوع نشد و اعلام کرد این کمپین برای بازخورد افکار عمومی خارج از کشور تشکیل شده بود که البته اظهارات و دلایل ایشان برای تشکیل این کمپین توجیه‌کننده نبود.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظریف معتقد بود این کمپین برای افکار عمومی خارج از کشور ساخته شده بود و خبرگزاری‌‌ها محتوای آن را در سایت‌های داخلی منتشر کردند و وزارت خارجه نمی‌خواست داخل کشور مردم از چنین کمپینی با چنین شعاری مطلع شوند.
ادعای بد ترجمه شدن اظهارات ظریف درست نیست
وی با اشاره به انتقادات نمایندگان به اظهارات ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: قطعا آن حرف زده شده است و ادعای بد ترجمه شدن فقط دستاویزی برای فرار از این اظهارات است. آقامحمدی گفت: ظریف در این جلسه اعلام کرد ما در توافقات هیچ عقب‌نشینی نداشتیم و اینکه گفته‌اند 95 درصد توافق صورت‌ گرفته دروغ است و حرف طرف غربی است و نظر ما نیست.
هیچ توافقی میان ایران و غرب صورت نگرفته است
وی ادامه داد: وزیر امور خارجه همچنین در این جلسه تاکید کرد هیچ توافقی میان ایران و غرب صورت نگرفته و ما روی خطوط قرمز خود هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ظریف توضیح روشنی از مذاکرات و توافقات صورت گرفته به کمیسیون ارائه نداد.
وی در تحلیل اظهارات ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا و تشکیل کمپین کارگردانان گفت: این اقدامات می‌تواند 2 پیام داشته باشد؛ اول اینکه دولت به این نتیجه رسیده است که دست‌یابی به توافق به بن‌بست رسیده و به همین دلیل تلاش دارد در فضای افکار عمومی جهان اعلام کند که تا لحظه آخر تلاش کرده تا به هر توافقی دست یابد و طرف غربی مقصر است.
آقامحمدی گفت: روی دیگر سکه هم این است که دولت به دنبال هر توافقی حتی حداقلی است و تلاش دارد فضای افکار عمومی را برای این توافق آماده کند.
هر توافقی باید به تصویب مجلس برسد
وی تاکید کرد: هر توافقی باید به تصویب مجلس برسد و وکلای ملت توافق حداقلی را نخواهند پذیرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به انتقادات نمایندگان به عدم موضع‌گیری جدی وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور نسبت به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس گفت: ظریف معتقد بود کامرون در آن حد نبود که آقای روحانی و یا بنده به اظهاراتش پاسخ بدهیم لذا در حد وزارت امور خارجه به اظهارات وی پاسخ داده شد.
وی ادامه داد: این اقدام با سیاست‌های قبلی دولت انطباقی ندارد، هر مقام دون پایه خارجی که در دولت یازدهم به کشور ما سفر کرده با بالاترین رده‌های مقامات دیدار کرده است و حتی توهین کرده و با عزت و احترام کشور را ترک کرده‌اند.
آقا‌محمدی تاکید کرد: در عرف دیپلماسی باید پاسخی مردانه به اظهارت کامرون داده می‌شد.
گفتنی است اخیرا با انتشار یک پوستر کمپینی از چند نفر از کارگردانان با شعار «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» و «نه به عدم توافق» تشکیل شده بود که این پیام ذلت‌بار مورد انتقاد رسانه‌‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.