kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
در پی عملیات تروریستی تکفیری‌ها در صنعا

انصارالله: از آمریکا و آل سعود انتقام می‌گیریم

انقلابیون یمنی با تاکید بر تشدید اعتراض‌ها اعلام کردند انتقام انفجار تروریستی صنعا را از آل‌سعود و آمریکا خواهند گرفت.


انقلاب دوم یمن روز به‌روز با فراز و نشیب‌های بیشتری مواجه می‌شود. پس از امضای توافقنامه صلح بین الحوثی‌ها با دولت یمن، گروه‌های تروریستی به اقدامات خود شدت بیشتری بخشیده‌اند.
در این میان گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده در یمن که به اذعان بسیاری مورد حمایت آمریکا و آل سعود هستند سعی دارند با ایجاد فضای رعب و وحشت باعث شکاف در بین انقلابیون شوند. اما الحوثی‌ها اعلام کرده‌اند تا پایان کار در صنعا پایتخت یمن باقی می‌مانند.
روز پنجشنبه شهر صنعا پایتخت یمن شاهد جنایت دیگری از سوی القاعده بود. در حالی که الحوثی‌ها پس از فراخوان «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله خود را برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به انتصاب نخست‌وزیر جدید یمن آماده می‌کردند وقوع یک انفجار تروریستی در بین تظاهرکنندگان دست‌کم 47 شهید و 75 زخمی برجا گذاشت.
به دنبال این انفجار انقلابیون به تظاهرات خود ادامه دادند و با سر دادن شعار «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آمریکا»، عربستان و آمریکا را مسئول این انفجارها دانستند.
«ضیف‌الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز نسبت به انفجار میدان التحریر  روز پنجشنبه صنعا واکنش نشان داد و گفت: آمریکا و سفارت‌های خارجی در پشت پرده این اقدام تروریستی قرار دارند.
الشامی تاکید کرد: متهم اصلی این اقدام تروریستی، آمریکا و عوامل جنایتکار این کشور هستند که تلاش کردند نخست‌وزیر مورد نظر خود را بر مردم یمن تحمیل کنند.
«عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهور یمن روز سه‌شنبه «احمد عوض بن‌مبارک» رئیس دفتر خود را به‌عنوان نخست وزیر جدید یمن معرفی کرد. این انتصاب با مخالفت جنبش انصارالله مواجه شد. «بن مبارک» به دنبال مخالفت‌های انقلابیون بامداد پنجشنبه از سمت خود استعفا داد. درست پس از این استعفا، انفجار تروریستی صنعا رخ داد! و همین امر باعث شد که انقلابیون این انفجار را انتقام عربستان و آمریکا از انقلابیون برای جبران ناکامی در تحمیل دولت دست نشانده در یمن تفسیر کنند.
«عبدالملک الحوثی» نیز چهارشنبه شب در یک نطق تلویزیونی ضمن رد انتصاب «بن مبارک» گفته بود این انتصاب پس از دیدار رئيس‌جمهور یمن با سفیر آمریکا ما را غافلگیر کرد... سفیر آمریکا به طور آشکارا در امور داخلی یمن دخالت می‌کند... رئیس جمهور کشور تبدیل به عروسکی در دستان گروه‌های خارجی شده است و ما اقدامات مهمی طی روزهای آینده اتخاذ خواهیم کرد. اما در برابر انفجار تروریستی روز پنجشنبه که القاعده مسئولیت آن را بر عهده گرفت احزاب سیاسی یمن دیروز خواستار تشکیل جبهه واحد علیه تروریسم شدند.
به گزارش ایرنا، جمعیت علمای یمن نیز در بیانیه‌ای این حمله تروریستی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد.
همچنین به دنبال وقوع این انفجار، در استان «حضر موت» یمن نیز، عناصر القاعده در «المکلا» و صحرای «العبر» 2 انفجار تروریستی انجام دادند که طی آن بیش از 20 نظامی ارتش این کشور کشته و 13 تن زخمی شدند.
از مجموع حوادث یمن می‌توان به این نکته پی برد که موفقیت‌های سیاسی اخیر انقلابیون، باعث شده است که مخالفان از ابزار «تروریسم» و ایجاد «رعب و وحشت» برای پیشبرد اهداف خود بهره‌ ببرند.
سایر رویدادها
* به گزارش العالم، رئيس پلیس پایتخت یمن در پی عملیات تروریستی روز پنجشنبه برکنار شد.
* برخی مطبوعات عربستان اعلام کردند، این کشور حجم بسیار زیادی از نیروها و تجهیزات نظامی خود را به مرزهای این کشور با یمن منتقل کرده است.