kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
خطیب جمعه تهران:

دولت تولید را تقویت و بوروکراسی را کاهش دهد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به دولتمردان، گفت: آنچه که شما را در دل‌‌ها جای می‌دهد توجه به مسائل سیاسی و انتخاباتی نیست، بلکه خدمت برای خدا است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک فرا رسیدن روز عید غدیر، اظهار کرد: مسئولان و جناح‌های مختلف بیایند و این جناح‌بندی‌‌ها را که ایجاد اختلاف می‌کند با ولایت پیوند بزنند و بدانند عقد اخوت از سنت‌های پیامبر (ص) است که همه را با هم برابر کرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به پیام مقام معظم رهبری درباره حج اشاره و خاطرنشان کرد: پیام این عنصر پاک باخته و چشمه حکمت اهل بیت عصمت و طهارت بسیار زیبا و پرمحتوا بود و ایشان ایجاد اتحاد و مبارزه با تفرقه‌افکنی، تعمیق مسئله حج و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) را مدنظر قرار داده است.
صدیقی گفت: اسلام دین خدمت و مقابله با ظلم و ستمکاران و طاغوت‌ستیز است و با اسلام بی‌حالی و افسردگی و بی‌تعهدی و اسلام آمریکایی که سازش با قدرت‌های بزرگ و ستیز با ملت‌های خود و خضوع در برابر قدرت‌های بیگانه را مدنظر قرار داده تفاوت دارد. اسلام ناب پیغمبری که امام آن را احیا کرد درحال خیزش و جوشش و فوران است و هر روز یک گام از سنگرهای آمریکایی را فتح می‌کند و این اسلام ولایی و انقلابی نشأت گرفته از غدیر است.
وی همچنین به ائتلاف آمریکا و چند کشور عربی در مبارزه با داعش اشاره و اظهار کرد: این ائتلاف در پوشش مبارزه با تروریست‌‌ها و جنگ با داعش در واقع یک فریب آشکار و ناشیانه قلمداد می‌شود و می‌خواهند خود را در عمل تبرئه کنند و با ایجاد مناطقی مثل منطقه پرواز ممنوع در سوریه منابع و نیروی هوایی سوریه را از بین ببرند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: این نیروهای تروریستی وابسته به آمریکا و قدرت‌های بزرگ هستند و از طریق همین کشورهای وابسته شهری از کرد‌ها در سوریه را مورد هجوم قرار داده‌اند و هرجا هم می‌روند قتل عام می‌کنند تا بگویند اسلام به معنی وحشیگری است. در واقع باطن آمریکا در اینها بروز پیدا می‌کند در حالی که باید بدانند که مگر خدا از کرده‌های آنها غافل است و مگر اسلام ناب با همین جریانات گسترش خود را در پیش ندارد.
صدیقی خاطرنشان کرد: ما شدیدا از حرکت این ائتلاف تبری می‌جوییم و می‌گوییم این حرکت، حرکت ضد داعش نیست بلکه در جهت تضعیف حکومت عراق و سوریه ایجاد شده است. توقع ما هم از علمای بلاد اسلامی این است که بدانند آتشی که روشن شده همه را بدنام خواهد کرد.
صدیقی در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ما اگرچه همیشه آماده هستند اما جنگ عملی‌شان مقطعی است ولی نیروی انتظامی در مقابل تهاجم همه‌جانبه دنیای شرارت است و همیشه در صحنه حضور دارد و در جهت مبارزه با فساد و بی‌بندوباری و مواد مخدر و مسائل مختلفی که دشمن از آن دست برنداشته حرکت می‌کند. نیروی انتظامی همیشه در جبهه و سنگر و زحماتش قابل تقدیر است.
صدیقی به موضوع برگزاری جلسه مشترک میان مجلس و دولت هم اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد تفاهم، پیش هم نشستن، تبادل اطلاعات داشتن و همفکری کردن برای رفع مشکلات توصیه‌هایی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه «ما منتظر خروجی این نشست‌‌ها و تحقق وعده‌هایی که دولت به مردم داده است از جمله برطرف کردن بیکاری و مشکل مسکن هستیم» افزود: منشأ بسیاری از مشکلاتی که جنبه جزایی پیدا می‌کند بیکاری و فقر است و برطرف کردن اینها رسالت اولیه دولت محسوب می‌شود.
صدیقی خطاب به دولتمردان گفت: به آن خدایی که این امکانات را به شما داده از حاشیه‌‌ها به متن بیایید و به داد مردم برسید و مشکلاتی مثل گرانی، مسکن و ازدواج و مشکلات فرهنگی را حل کنید. مشکلات فرهنگی نیز مهمتر از مشکلات اقتصادی است.
صدیقی رفع موانع تولید، کنار زدن بروکراسی‌ها، حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از واردات غیرضروری را از دیگر وظایف دولت خواند و همچنین خطاب به دولت خاطرنشان کرد: در جاهایی که لازم است حتی اگر زحمت دارد دین را وارد کنید تا باعث رشد خود شویم.
وی افزود: آنچه که شما را در دل‌‌ها جای می‌دهد توجه به مسائل سیاسی و انتخاباتی نیست بلکه خدمت و کار برای خدا است.
صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان اینکه «تقوای الهی و رعایت حقوق یکدیگر، ایثار، گذشت، همسایه‌داری، رعایت مراجعین برای مسئولان، رعایت انصاف برای کسبه، رعایت عظمت دین و هویت اسلامی و همچنین حفظ موجودیت و اقتدار در ارتباط با بیگانگان است» در ادامه با اشاره به روز عید غدیر، گفت: این روز، روز اعلام رضایت از دین است و ریشه در بساط آفرینش عالم دارد.
اعلام آمادگی برای دستگیری تروریست‌های منطقه
به گزارش فارس، فرمانده ناجا از کاهش جرائم در کشور خبر داد و گفت: برخی کشورها به رغم اطلاعاتی که درباره تروریسم به آنها می‌دهیم، اذعان می‌کنند توان برخورد با تروریست‌ها را ندارند که اگر به این شکل است، دست ما را باز بگذارند تا خودمان به دنبال آنها برویم.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم  با اشاره  به موضوع تهاجم فرهنگی گفت: صدها کانال در دنیا سعی می‌کنند که جوانان را مورد تهدید قرار دهند که در جوامع اسلامی و ایران این موضوع هدفمندتر و هوشمندانه‌تر تعقیب می‌شود.
احمدی‌مقدم مواد مخدر، تروریسم، ناامنی در مرزهای شرقی و غربی و بی‌ثباتی کشورهای همسایه‌ها را از جمله بسترها برای تروریست‌ها خواند و گفت:‌ کشورهایی که خودشان تروریست‌ها را حمایت و هدایت کرده‌اند اکنون با حرکات نمایشی اعلام عجز می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به ناامنی در برخی از کشورها گفت: مردم شمال عراق، سوریه و افغانستان دنبال حفظ جان و ناموس خود هستند و روستاها و شهرهای آنها توسط تروریست‌ها فتح می‌شود درحالی که در آن کشورها هیچ خبری از تولید و پیشرفت دانش مطرح نیست چرا که چیزی به نام امنیت در آنجا وجود ندارد و این در حالی است که جمهوری اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود.
احمدی‌مقدم دغدغه کشور را در سه موضوع سرقت‌ خرد، اعتیاد مواد مخدر، تهاجم فرهنگی و ناهنجاری‌های فرهنگی دانست و گفت: قدری هم کم‌حوصلگی و خشونت در نزاع دسته‌جمعی و گروهی از جمله دغدغه‌هایی است که نیروی انتظامی با آنها روبه‌رو است.
وی با بیان اینکه آمار مصرف مشروبات الکلی در سال‌‌های گذشته کاهش یافته است، افزود: الکل در کشور ما یک دهم معتادان مواد مخدر است و مجالس لهو و لهب و خوشگذرانی این مشکلات را ترویج می‌دهند.
احمدی‌مقدم اظهار داشت: در حوزه راهنمایی و رانندگی در سال 84 تعداد 28 هزار کشته داده بود که این آمار در سال جاری به 18 هزار نفر کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که وسایل نقلیه 2/5 برابر شده است.
فرمانده نیروی انتظامی ناجا در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی می‌تواند با همکاری سایر دستگاه‌ها این آمار را هم کاهش دهد، گفت: ما می‌توانیم چنانچه الزامات و ابزارهای مورد نیاز برآورده شود در یکی دو سال آینده این آمار را به 10 الی 12هزار نفر برسانیم.
فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت: این روزها شاهدیم که برخی از دوستان با دغدغه‌ای که دارند به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند. این کار آنها و دغدغه‌شان در مقابل ناهنجاری‌ها و مسائل فرهنگی برای ما ارزشمند است.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه و حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: باید بسترهای امر به معروف و نهی از منکر از سوی حکومت فعال شود.
احمدی مقدم با تاکید بر اینکه براساس احکام رهبری و مراجع، امر به معروف در مرحله زبانی کار آحاد مردم است، بیان داشت: اما در جاهایی که نیازمند به برخورد باشد، این وظیفه در انحصار حکومت است البته عزیزانی که این دغدغه را دارند می‌توانند از بسترهای قانونی نظیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، همکاری با پلیس افتخاری، سازمان‌های مردم نهاد و... استفاده کنند.
فرمانده نیروی انتظامی ناجا ادامه داد: از جریان امر به معروف و نهی از منکر و از آمران به معروف و ناهیان از منکر هم حمایت می‌کنیم اما نباید این انتظار وجود داشته باشد که همواره یک پلیس در کنار ناهیان از منکر باشد این امر شدنی نیست البته ما به نیروی انتظامی و ماموران توصیه کرده‌ایم که اگر اتفاقی برای این افراد رخ داد حتما آن را در اولویت رسیدگی قرار دهند و به سرعت به آن رسیدگی کنند.