kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰

آرمان: اصلاح‌طلبان با تنفس مصنوعی زنده‌اند(خبر ویژه)

«زنده نگه داشتن اصلاحات با تنفس مصنوعی را نمی‌توان مؤلفه‌ای برای پویایی و زنده بودن اصلاح‌طلبان دانست.»


روزنامه زنجیره‌ای آرمان این مطلب را در بررسی آسیب‌های اصلاح‌طلبی پس از انتخابات 92، عنوان کرد. این روزنامه تعبیر «اصلاحات مرد» را که حجاریان گفته بود به بادامچیان نسبت داده و می‌نویسد: آیا اصلاح‌طلبی از خود پرسید که به چه سبب بادامچیان چنین جمله‌ای در وصف اصلاحات گفته است؛ اصلاح‌طلبان اگر در آن زمان (سال 91) کمی بیشتر به خطری که اردوگاه اصلاحات را تهدید می‌کند توجه داشتند امروز روزگار دیگری می‌گذراندند. بدون هیچ پرده‌پوشی روزگار امروز اصلاح‌طلبان آن روزهایی نیست که انتظارش را می‌کشیدند و در باور خود ترسیم کرده بودند. تنفس مصنوعی غنیمت نیست.
آرمان ادامه می‌دهد: «زنده نگه داشتن اصلاحات با تنفس مصنوعی را نمی‌توان مولفه‌ای برای پویایی و زنده بودن یک جریان دانست و نباید آن را در شرایطی که برنامه‌های زیادی برای پیشرفت طراحی شده بود اما امکان آن وجود ندارد، به عنوان یک غنیمت مورد ستایش قرار داد. تنفس مصنوعی خیالی باطل است که هر لحظه امکان توقف دارد و آن گاه است که صدای «دیدی ما راست می‌گفتیم» از اردوگاه رقیب به گوش می‌رسد. مدتها قبل از انتخابات سال 92 بود که اصلاح‌طلبان عزم خود را جزم کردند و به امید پایان محدودیت‌هایی که از سوی رقیب سیاسی به آنها تحمیل شده بود تصمیم گرفتند کاندیدایی را معرفی و در پشت آن قرار بگیرند.
آرمان می‌افزاید: «همان زمان اولین زنگ هشدارها به صدا درآمد گروهی که از ابتدا آنچنان  دلبستگی به آرمان‌های اصلاح‌طلبی نداشتند بر طبل لزوم حمایت از کاندیدایی به نام دکتر حسن روحانی کوبیدند که البته با بررسی تمام مولفه‌ها بخش اعظم اصلاح‌طلبان هم دلایل آنها را کافی دانستند. اما از سوی دیگر گروهی بودند که بر طبل اصلاح‌طلب نبودن روحانی کوبیدند و عارف را مظهر اصلاح‌طلبی معرفی کردند در آن هنگامه بزرگان اردوگاه اصلاح‌طلبی بقای اصلاح‌طلبی را در حمایت از روحانی ارزیابی کردند.
روزنامه اصلاح‌طلب با انتقاد از اینکه دولت روحانی امتیازی برای اصلاح‌طلبان درنظر نگرفته تلویحا از اظهارات اخیر عارف انتقاد می‌کند و می‌نویسد: برخی در اردوگاه اصلاحات هستند و از قدیمی‌های این اردوگاه هم محسوب می‌شوند اما اتفاقات سال‌های اخیر و فشارهای رقیب سبب شده تا میزانی از شجاعت و جسارت آنها کاسته شود. چنانکه از هم‌اکنون برای اطمینان از احتمال پایین عدم اقبال به آنها در انتخابات مجلس دهم بر طبل ائتلاف با اصولگرایان می‌کوبند.