kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
رهبر مسیحیان لبنان:

حزب الله اگر نبود تکفیری‌ها لبنان را تصرف کرده بودند

سر اسقف مسیحیان مارونی لبنان تأکید کرد همه مسیحیان این کشور معتقدند که اگر حزب‌الله نبود داعش بخش‌هایی از لبنان را تصرف کرده بود.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از روزنامه السفیر، «بشاره الراعی» با حمایت از عملکرد حزب‌الله در رویارویی با افراد مسلح و تروریست‌ها تأکید کرد اگر حزب‌الله نبود اکنون داعش به «جونیه» شهری در جنوب لبنان می‌رسید.
وی که در کلیسا و در جمع شماری از مسیحیان سخن می‌گفت، تصریح کرد، تمام مسیحیان لبنان نیز این مسئله را قبول دارند که اگر حزب‌الله نبود گروه تروریستی داعش جنوب لبنان را اشغال می‌کرد.
این اظهارات در شرایطی صورت گرفت که رزمندگان حزب‌الله حملات صدها تروریست داعش به شرق لبنان را طی دو روز گذشته دفع کرده و ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد کردند.
کارشناسان منطقه معتقدند تسلط گروه‌های مسلح بر ارتفاعات شرقی لبنان می‌توانست پیروزی بزرگی برای تروریست‌ها به حساب آید و موازنه‌های قوا و حتی قواعد بازی نظامی با دمشق را نیز تغییر دهد که حزب‌الله این معادله را کاملاً بر هم زد و هر نوع سناریویی را با شکست مواجه کرد.
در همین رابطه «عاصم قانصوه» یکی از نمایندگان پارلمان لبنان اعلام کرد که بیش از 10 هزار تروریست در حال آماده‌سازی خود برای حمله به خاک لبنان هستند.
وی افزود، تروریست‌ها در حال هماهنگ کردن نقشه خود با اسرائیل هستند و تصمیم آنان بر این است که با کاهش دمای هوا حملات متعددی را در خاک لبنان انجام دهند و تروریست‌هایی که در منطقه عرسال محاصره شده‌اند را از محاصره خارج کنند.
«قانصوه» تأکید کرد، مردم، ارتش و حزب‌الله باید در کنار هم با تروریست‌ها مقابله کنند.